قائم شهر ، شهری ثبت شده در جهان خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران و هیئت همراه با مهندس رحیمی شهردار قائم شهر و کارشناسان و معاونین در دفتر کار وی به گفتگو پرداختند.

به گزارش خبر آنلاین مازندران ،در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی با بیان این موضوع که: قائم شهر تنها شهر مازندران است که در مرکزیت شهر خود دارای سایت باستانشناسی ( تپه گردکوه) می باشد که در تاریخ این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تپه گردکوه با مساحتی بالغ بر ۶۵ هکتار است که با توجه به وجه تاریخی که دارد باید در خصوص ساخت و ساز اطراف آن، باید اصول و ضوابط خاصی مورد توجه قرار بگیرد و جهت جذب توریسم باید آنرا به سایت موزه مردم شناسی مبدل کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری های لازم در جهت بازگشایی تپه باستانی طالقانی (قلعه کش) نیز در همین راستا باید صورت پذیرد.
وی در خاتمه به تبدیل عمارت شهرداری سابق به موزه مردم شناسی اشاره کرد و ابراز داشت : جهت انجام این امر حدود ۲۰۰۰ قطعه اشیاء باستانی مربوط به مازندران و بویژه قائم شهر را در اختیار این عمارت قرار خواهیم داد تا تمام شهروندان بتوانند بهره کافی و وافی را از این مکان ببرند.

مهندس رحیمی اظهار داشت: امیدواریم همانند گذشته شاهد تعامل بیشتری میان شهرداری و میراث فرهنگی باشیم و دراین بین مردم فهیم قائم شهر شاهد افتتاح و بهره برداری از موزه مردم شناسی و سایت باستانی در این شهر تاریخی و متمدن باشند.

شایان ذکر است، مقرر گردید کارشناسان گردشگری به همراه کارشناسان شهرداری طی هفته آتی از محل سایت و موزه بازدید به عمل آوردند تا هرچه سریعتر بتوانند این پروژه ها را به مرحله اجرا درآورند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =