سینمای ایران از دهه هفتاد به بعد حضور ستا‌ره‌ها را دوباره تجربه کرد و این روند تا امروز کمابیش ادامه دارد٬ اما این سئوال مطرح است که با شرایط موجود در سینمای ایران٬ آیا این سینما نیازمند ستاره است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاره در عالم سینما به چهره‌ای اطلاق می‌شود که با حضورش در یک فیلم تضمین‌کننده فروش آن باشد و مخاطبان صرف‌نظر از موضوع فیلم برای تماشای بازی بازیگر محبوبشان به سینما بروند. 

در سال‌های قبل از انقلاب برخی بازیگران ستاره بودند تا اینکه در سینمای پس از انقلاب تلاش شد ستاره‌سازی از سینمای ایران برچیده شود و آن چیزی که مردم را به سینما می‌کشاند محتوا و مفهوم والای فیلم‌ها باشد که البته این سیاست تنها 10 سال توانست جواب دهد و از ابتدای دهه هفتاد روند ستاره سازی مجددا با اکران فیلم «عروس» بهروز افخمی که  همان زمان سر و صدای به پا کرد دوباره آغاز شد. با اکران فیلم «عروس» با بازی نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب به عنوان دو چهره‌ای که تا چندین سال محبوب و پرطرفدار بودند سینمای ایران دوباره حضور ستاره‌های جدید را تجربه کرد و این روند در سال‌های بعد نیز با ورود بازیگرانی چون هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن، محمدرضا گلزار، بهرام رادان و ... ادامه پیدا کرد.

سوال اصلی اینجاست که سینمای ایران هنوز هم به ستاره نیاز دارد یا خیر؟ و اگر قائل به این موضوع هستید که امروز سینمای ایران ستاره دارد٬ چه کسی را ستاره می دانید؟

کاربران خبرآنلاین، می توانند نظر خود را در این زمینه به صورت کامنت زیر همین خبر عنوان کنند و بنویسند آیا هنوز هم حاضرند بخاطر یک بازیگر به تماشای فیلمی بروند یا نه؟

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    37 34
    خیر . سینمای ایران آزادی میخواد سناریوی جدید میخواد.
  • م ر GB ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    41 1
    ستاره بله ولی عروسک ها جای ستاره ها رو نگیرند
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    20 6
    به نظر من هر سینمایی نیاز به ستاره داره. همونطور که سینمای هالیوود از آغاز شکل گیریش ستاره داشته و همیشه هم رسم بر این بوده که استار و سوپر استار داشته باشه. این چیزیه که خود مردم دوست دارنش و داشتن ستاره اونارو تهییج میکنه. سینمایی که ستاره نداشته باشه ارزش نداره چون خیلی یکنواخت میشه البته ستاره بودن هم شرایطی داره و فقط ظاهر ملاک نیست. به نظرم امروزه با توجه به بالا رفتن آگاهی مردم علاوه بر ظاهر، اخلاق بازیگر و بازی خوب و فیلمنامه هایی هم که کار میکنه خیلی در روند ستاره شدنش تاثیر داره. سینمای ایران به اون صورت که همه ی فیلماشون پرفروش بشه از نظر من ستاره نداره ولی فکر میکنم در حال حاضر ترانه علیدوستی و شهاب حسینی بیشتر از بقیه مورد توجه مردم و منتقدان هستند.
  • عباس IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    18 6
    من اصولا با ستاره جماعت مشکل دارم، مثلا از بازی محمدرضا گلزار بدم میاد، از بازی امثال مهتاب کرامتی خوشم نمیاد... ولی این دلیل نمیشه بگم سینما ستاره نمیخواد. برای گردش اقتصادی و یک سری مسائل دیگه سینما نیاز به ستاره داره. نمیشه که همه مردم فیلمهایی مثل برادرم خسرو یا فروشنده یا جدایی نادر از سیمین که من دوست دارم رو دوست داشته باشن. مثلا از شهاب حسینی و بازی هاش واقعا خوشم میاد، اما کافیه یه فیلمنامه ضعیف یا آب دوغ خیاری بازی کنه تا بدم بیاد... البته چند ساله که خدا رو شکر شهاب حسینی فیلمنامه ها رو میخونه و اصطلاحا با چشم و گوش باز پروژه قبول میکنه. در هر حال لازمه، اما من خیلی هاشون رو نمیپسندم. یا بخاطر چهره ستاره شدن، یا بخاطر روابط مخصوص خانومها و یا بخاطر بعضی زد و بندها...
    • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      5 9
      آفرین عباس...اونهایی که منفی زدند افراد سطحی نگر هستند که دنبال امضا گرفتن و عکس هستند...
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    59 12
    داشتن ستاره بد نیست، البته ستاره بازیگر و هنرمند مثل رضا عطاران عزیز، ...
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    30 2
    سینمای ایران فیلمنامه می خواد و فیلمنامه نویس نه ستاره
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    5 51
    یادش به خیر وقتی 10 بار «قرمز» جیرانی رو می دیدیم و ستاره مون محمدرضا فروتن بود. ستاره نداره دیگه این روزا سینمای ایران.
    • نصف‌جهان A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      3 2
      الان نویدمحمدزاده ستاره‌س. شهاب حسینی نویدمحمدزاده محمدرضافروتن پیمان مؤادی ستاره‌های امروزسینناهستن.ستاره دیگه نیازبه چشم آبیهانداره آگاهی بالارفته وفیلمفارسیهائی مثل اونائی که گلزاربازی میکنه دیگه سلیقه‌ی مخاطبو جواب نمیده.فیلم بایدخرف برلی گفتن داشته باشه
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    11 2
    ستاره ى تكرار نشدنى فقط فردين ، كه محبوب و مردمى بود ،خدا رحمتش كنه
  • سعید A1 ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    10 0
    سلام. بیش از ستاره به سناریو احتیاج داره. ما بازیگرای خوبی داریم که با فیلمنامه خوب میتونن باعث فروش بالای سینما بشن . متاسفانه الان فیلمنامه ها بسیار ضعیفه و خیلیاشون از فیلم های دیگه وام میگیرن. بازیگرام تکراری بازی میکنن مثلا حمید لولایی هنوز داره خشایار مستوفی بازی میکنه یا امین حیایی و شاکردوست و گلزار و دیگران. از نظر من الان در حد ستاره شهاب حسینی رو فقط داریم. بازیگر زیاد داریم مثل اساتید کیانیان پرستویی مهدی هاشمی اصلانی و نابازیگرم زیاد دارییم مثل گلزار و دوستان . هنرپیشه پولسازم داریم مثل رضا عطاران.
  • هاشم IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    2 7
    سینمای ایران از فروش خوبی برخوردار است و ستاره نمی خواهد.
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    2 4
    ستاره کم نداره سینمای ما.شهاب حسینی،پیمان معادی،ترانه یا نوید محمدزاده و عطاران و امیر آقایی بازیگرای قابلی هستن.قدیمیا هم که جا خود دارن.معتمدآریا.پرستویی استاد انتظامی و ... ولی نیاز این روزای سینما فیلنامه خوب و کارگردان خوبه.تعداد این دو مورد انگشت شماره.و البته باید به سطح تقاضا هم نگاه کرد.وقتی فیلمی مثل "سلام بمبئی" انقدر میفروشه یا فیلم بی و سر و تهی مثل "50 کیلو آلبالو" فروش میلیاردی داره باید به حال سطح توقع جامعه تاسف خورد
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 2
    این بازیگر جدیدا خوب بازی نمیکنن
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 0
    بله حتما می خواهد صنعت سینما نیازمند ستاره است
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    2 1
    قبل از انقلاب بازیگران خوب ستاره بودن در دهه 60 کارگردانان ستاره های سینماا شدن و امروز نابازیگرها
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 0
    ستاره سازی برای سینما مثل نان شب واجب است
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 0
    سینمای ایران باید ساختار مند شود تا پروسه ستاره سازی هم در آن شکل بگیرد. اما در حال حاضر ستاره ای در سینما نداریم که تضمین کننده موفقیت فیلم در گیشه باشد.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 2
    اگر به دنبال ستاره در سینما هستیم، فقط میتونم نام رضا عطاران رو بیان کرد، که به نظر من هم عمر ستاره بودنش رو به پایان است.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    0 1
    قبل از انقلاب ستاره ها بازیگر خوبی هم بودند، مثل بهروز وثوقی، یکسری ستاره هایی هم داشتیم که به غیر از بعضی از کارهایشان بیشتر ضامن فروش فیلم بودند، مثل فردین. بعد انقلاب در مدت کوتاهی این اتفاق رخ داد اما دوام نداشت. الان سینما چیزی به نام ستاره ندارد.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 0
    اگر آثار خوبی در سینما ساخته شود حتما ستاره های جدید هم پا به عرصه می گذارند و معرفی می شوند.
  • بینام GB ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    25 1
    فعلا ک همه فیلم ها شده صابر ابر طناز طباطبایی نوید محمد زاده هانیه توسلی. ادم دیگه حالش بهم میخوره. نباید بازیگرا انقدر تکرار شن. مهم فیلمنامه است بعد کارگردانی بعد بازیگر. این همه بازیگر و سوژه تو این مملکت وجود داره اما هم بازیگرا تکرار میشن هم سوژه ها. آخرین فیلم متفاوتی که دیدین کی بوده؟؟؟
  • بی نام US ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    5 0
    سینما و ستاره جدا نشدنی هستن