رونمایی از سه فناوری جدید شهری در اصفهان/برگزاری نمایشگاه در حاشیه زاینده رود

دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه و جشنواره را ایجاد بازار برای تولیدات داخلی دانست و گفت: سعی داریم در این مدت آنچه را که در حوزه تبدیل علم به ثروت به دست آورده‌ایم در بخش‌های مختلف کارآفرینی به کار گیریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجيد کرباسچی در نشست خبری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری که در اصفهان برگزار می‌شود با اشاره به اینکه این جشنواره تلفیقی از موضوعات فناوری‌های نوین در حوزه زیست محیطی، فناوری و اطلاعات، ارتباطات، فرهنگی و تفریحی، شهر هوشمند، ترافیک و آموزش است، اظهارداشت: برای برگزاری این جشنواره برنامه‌ریزی بلند مدت به مدت 1.5 سال انجام شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره از 13 مرداد به مدت سه روز برگزار خواهد شد، اضافه کرد: سعی داریم در این مدت آنچه را که در حوزه تبدیل علم به ثروت به دست آورده‌ایم در بخش‌های مختلف کارآفرینی به کار گیریم.

دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری با اشاره به اینکه هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه و جشنواره را ایجاد بازار برای تولیدات داخلی است، افزود: ما قصد نداریم دستاوردهای مهمانان خارجی را خریداری کنیم بلکه در نظر داریم از علم آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری همه شوراهای اسلامی، سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، ادارات مسکن و شهرسازی، ادارات حوزه سلامت، ادارات ورزش و جوانان و ... را دعوت کرده‌ایم، ابراز داشت: در نظر داریم تا همه شهرهای کشور بتوانند از ظرفیت ایجاد شده در این جشنواره بهره ‌برداری را داشته باشند.

کمبود فضای نمایشگاهی به دلیل استقبال بی‌نظیر

کرباسچی با اشاره به اینکه نمایشگاه نخستین جشنواره فناوری‌های نوین شهری در فضای چهار هزار متری تعبیه شده است، افزود: این فضا در قالب سه سالن طراحی شده است و این در حالی است از پذیرش تعدا زیادی از متقاضیان حضور در این جشنواره به دلیل کمبود جا معذور شدیم.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشته باشیم که نمایشگاه در فضای باز در حاشیه رودخانه زاینده رود را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری همچنین به برگزاری 20 سمینار علمی تخصصی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: برای ورود به این سمینارها هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود و سعی بر آن شده تا محتوای ارائه شده در این سمینارها در حداقل زمان ممکن زمینه اجرایی شدن داشته باشد.

وی همچنین به تعریف فضای مذاکرات در این جشنواره اشاره کرد و افزود: چنانچه شرکت دانش‌بنیانی با سرمایه‌گذار به توافق برسد در فضایی که ویژه این امر تعبیه شده است قراردادها منعقد خواهد شد.

کرباسچی همچنین به رونمایی از سه فناوری نوین شهرداری اصفهان در آئین افتتاحیه این جشنواره در کنار سخنرانی‌ها اشاره کرد و گفت: البته دیگر فناوری‌ها نیز در روزهای جشنواره رونمایی خواهد شد.

وی در خصوص هزینه‌های این جشنواره نیز ابراز داشت: این جشنواره هیچ حامی مالی ندارد و هزینه‌ها را خودمان از دل جشنواره تامین خواهیم کرد.

گفتنی است که نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری شهرداری اصفهان از 13 تا 15 مرداد ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =