مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گردهمایی جمعی از فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی ساوه، گفت: مهمترین و اساسی ترین موضوع که در قالب یک دستور تاکیدی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته ایجاد اشتغال و رونق تولید ملی است. امروز بسیاری از جوانان کشور ما بیکار و در معرض یا گرفتار برخی ناهنجاری‌ها هستند، باید این مشکل راهبری شود و با اقدام عملی همه دستگاه‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرآنلاین، سید محمد حسینی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان مرکزی در حوزه گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: تسهیل صدور مجوزها و کاهش پروسه و تشریفات اداری درخواست‌ها از یک سو و اعطای تسهیلات ارزان قیمت از سوی دیگر عاملی برای تقویت تولید داخلی در حوزه صنایع دستی و گردشگری خواهد شد. امروز بسته‌های حمایتی گوناگونی برای رونق تولید در نظر گرفته می‌شود و در دولت یازدهم نیز با توجه به محدودیت منابع اقدامات خوبی در قالب بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه در گذشته منجر به هدر رفتن منابع ملی کشور شد، گفت: دولت وارث مشکلاتی است که در گذشته به این کشور تحمیل شد و کسانی که در نظام اسلامی مسئولیت دارند باید همت مضاعفی برای حل این مشکلات داشته و اقدامی موثر صورت دهند.
حسینی افزود: در دوران جنگ تحمیلی ستاد فرماندهی مدیریت جنگ بود که تهاجم نظامی را مدیریت می‌کرد و در آن دوران مسئله اصلی کشور جبهه و جنگ بود چرا که باید از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با تهاجم استفاده می‌کردیم و کشور را از یک هجوم همه جانبه نجات می‌دادیم و دشمن را منکوب می‌‌کردیم.
وی بیان کرد: امروز هم در حالی که کشور ما در حال جنگ اقتصادی با ابرقدرت‌هاست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و این مهم نشانگر درگیر شدن ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است. در این جنگ نیز باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال بهره برد. باید در چنین شرایط سختی تلاش کرد تا شرایط مطلوب به کشور بازگردد و در حوزه صنفی نیز با حفظ انسجام و ید واحده بودن و با بهره‌مندی از توان افراد کاردان موانع موجود برطرف شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =