پلیس اسپانیا اعلام کرد که سه نقاشی از پنج نقاشی به سرقت رفته اثر فرانسیس بیکن را پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پنج نقاشی اثر فرانسیس بیکن نقاش بریتانیایی سال ۲۰۱۵ دزدیده شدند. این نقاشی‌ها بیش از ۲۹ میلیون دلار ارزش دارند.

خوزه کاپلو، دوست فرانسیس بیکن مالک این تابلو‌ها است و آن‌ها را در خانه‌اش در مادرید نگهداری می‌کرد. سرقت این تابلوها بزرگترین دزدی آثار هنری معاصر در اسپانیا به شمار می‌رفت.

تابلوهای سرقت شده بیکن

بیکن که سال ۱۹۹۲ بر اثر حمله قلبی در مادرید از دنیا رفت، ۸۲ سال پیش از آن در دوبلین به دنیا آمده بود. او در مقام نقاشی خودآموخته با اینکه هیچگونه آموزش آکادمیک ندیده بود، به یکی از مهمترین نقاشان معاصر جهان تبدیل شد.

پلیس اسپانیا با استفاده از اطلاعات تیم تخصصی ردیابی آثار هنری گمشده در لندن، موفق به یافتن تابلوهای دزدی شده است. آن‌ها خبردار می‌شوند که فردی در نزدیکی بارسلونا پیشنهاد تعیین اصالت یکی از تابلوهای به سرقت رفته را دریافت کرده است. او عکسی را که سارقان برایش فرستاده‌اند به پلیس می‌دهد و پلیس با شناسایی دوربین مورد استفاده، عکاس و یکی از متهمان را پیدا می‌کند.   

تابلوهای بیکن در حراجی آثار هنری از ارزش بسیار زیادی برخوردارند. سال ۲۰۱۵ یکی از تابلوهای او در حراجی ساتبی لندن چیزی بیش از ۳۹ میلیون دلار فروخته شد.

در سال ۲۰۱۳ نیز تابلوی بیکن از لوسین فروید در نیویورک ۱۴۲ میلیون دلار فروخته شد و رکوردی تازه در حراجی آثار هنری ثبت کرد.

منبع: بی‌بی‌سی/  ۱۹ جولای

 

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    2 3
    این دو تا تابلو از نظر من دو قرون هم نمی ارزه
  • احسان RO ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    3 3
    آخه این هم شد نقاشی ؟
  • سعید A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    1 3
    خداییشش اینو ممد 6 ساله از دالغوز آباد کشیده