در فهرستی که نام ستاره‌هایی چون دیوید آتنبرو و بندیکت کامبربچ در آن خالی است، کریس اوانز مجری برنامه «تخت گاز» در یک سال بیشترین دستمزد را از بی‌بی‌سی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در گزارش سالانه بی‌بی‌سی که چهارشنبه ۲۸ تیر منتشر شد، برای نخستین بار فهرستی از روزنامه‌نگاران، مجریان و بازیگران که بیش از ۱۵۰ هزار پوند از بی‌بی‌سی دستمزد گرفته‌اند در معرض دید عموم قرار گرفت.

انتشار این فهرست جنجال بسیاری درباره شکاف درآمد میان زنان و مردان و نبود تنوع نژادی در میان چهره‌های پردرآمد به پا کرده است. براساس گزارش سالانه بی‌بی‌سی دو سوم پردرآمدهای بی‌بی‌سی را مردان تشکیل می‌دهند.

در فهرست ستاره‌های بی‌بی‌سی با بیشترین دستمزد نام کریس اوانز مجری فصل پیش برنامه «تخت گاز» با دریافت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار پوند در صدر دیده می‌شود. در میان ستاره‌های زن کلودیا وینکلمن، مجری سرشناس بی‌بی‌سی صدرنشین است هر چند که درآمدش با کریس اوانز اختلاف چشمگیری دارد. او در یک سال نزدیک به ۵۰۰ هزار پوند دستمزد گرفته است.

تونی هال مدیر بی‌بی‌سی اعلام کرده است که این کمپانی برای رسیدن به برابری جنسیتی و نژادی باید گام‌های بیشتری بردارد. براساس گزارش سالانه بی‌بی‌سی، این کمپانی در یک سال بیش از ۲۸ میلیون پوند به ۹۶ نفر از ستاره‌هایش پرداخت می‌کند که البته شکاف چشمگیری میان دریافتی زنان و مردان وجود دارد.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در این باره گفت: «زنان در بی‌بی‌سی برای انجام کاری مشابه بسیار کمتر از مردان دستمزد می‌گیرند. ما خواستار پرداخت برابر به زنان هستیم.»

نکته قابل توجه دیگر این گزارش دستمزد بیشتر ستاره‌های سفیدپوست نسبت به ستاره‌های سیاه پوست، آسیایی و دیگر اقلیت‌های نژادی در بریتانیا است.

البته باید در نظر داشت که در گزارش بی‌بی‌سی درآمد ستاره‌هایی که دستمزدشان را از بازوی تجاری بی‌بی‌سی یا همان بی‌بی‌سی جهانی می‌گیرند،‌ نیامده و البته هیچ اشاره‌ای به درآمدهای تبلیغاتی ستاره نشده است. در این میان ستاره‌هایی که دستمزدشان را از کمپانی‌های مستقل تولید گرفته‌اند نیز در گزارش سالانه بی‌بی‌سی حضور ندارند.

به همین دلیل است که نام ستاره‌های سرشناس محصولات بی‌بی‌سی از جمله دیوید آتنبورو، بندیکت کامبربچ و مت لوبلانک در فهرست دیده نمی‌شود.

منبع:‌ بی‌بی‌سی/ ۱۹ جولای

 

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =