میزان نوشت: 33 هزار کارگر سودانی از شهر ریاض، 14 هزار کارگر نیز از شهر جده،‌ تا فردا «دوشنبه» به سودان باز خواهند گشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، برخی این مساله را ناشی از تغییر مواضع سیاسی دولت سودان در قبال عربستان می دانند، ‌اما برخی دیگر از تحلیلگران اقتصادی، این مساله را ناشی از سیاست ریاضت اقتصادی عربستان و افزایش هزینه های اقامت در این کشور عنوان کرده اند.

تحلیلگران معتقدند که شمار سودانی هایی که عربستان را ترک خواهند کرد،‌ افزایش خواهد یافت.

محمد جدعان وزیر اقتصاد عربستان پیشتر در سخنانی گفته بود، هر کارگر خارجی مقیم این کشور از جولای 2017، موظف به پرداخت ماهانه 100 ریال (30دلار) است.

وی افزوده بود: این میزان پرداختی از سوی کارگران خارجی در عربستان، از سال آینده، همه ساله 200 ریال افزایش خواهد یافت، به گونه ای که در سال 2020 ،‌این رقم ماهانه به 800 ریال افزایش خواهد رسید و عربستان، 65 میلیارد ریال سعودی از این راه درآمد کسب می کند.

کاهش قیمت نفت منجربه کاهش درآمدهای نفتی عربستان و در نتیجه کسری بودجه شدید در این کشور شده است.
همین امر سبب شد، ریاض برای جبران کسری بودجه به سلسله اقدامات ریاضتی دست بزند که یکی از آنها، افزایش هزینه اقامت کارگران خارجی است.

نتایج جدیدترین بررسی های صورت گرفته در زمینه شاخص های مالی دولت سعودی نشان می دهد کسری بودجه این کشور طی سال 2017 به 69 میلیارد دلار رسیده است.

نوسان قیمت نفت از اواسط سال 2014 میلادی آغاز و باعث شد تا کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدامات و تصمیمات قاطعی اتخاذ کنند تا بتوانند در برابر پیامدهای حاصل از کاهش قیمت نفت مقاومت کنند.

براساس منابع غیر رسمی، شمار سودانی های مقیم عربستان،بالغ بر سه میلیون تن برآورد می شود، که این افراد سالانه با ارسال پنج میلیارد دلار از درآمد خود، سهم به سزایی در اقتصاد سودان دارند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    1 1
    سودان؟؟؟ چخ چخ چخ چخ