ایسنا نوشت:مراسم بزرگداشت آیت‌الله «علی‌اصغر مروارید» از مبارزان نهضت انقلاب اسلامی با حضور مردم و مسئولان استان ایلام در مسجد جامع برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در این مراسم اظهار کرد:آیت‌الله مروارید شجاعت ، خود باوری و ایمان را از امام فرا گرفته بود و در راه نهضت امام خمینی(ره )زندانها رفت و شکنجه‌ها دید تا شمع انقلاب را زنده نگه دارند .

نماینده‌ی ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه آیت مروارید کسی بود که در سال ۴۲ منبر رفت و پس از سخنرانی امام در مدرسه فیضه ، ایشان سخنرانی امام را به اتمام رساند، گفت: این مرد بزرگ در طول ۱۵ سال تبعید امام ، در تبعید یا زندانی بود .

لطفی گفت: ایشان حافظ قران بود ، و در بسیاری از استانهای بزرگ کشور منبر می رفت و از جمله کسانی بود که در پاریس در خدمت امام بودند و پیام های امام را به تهران منتقل می‌کردند .

وی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی هیچگاه اخطارهای ایت‌اله مروارید در میدان آزادی تهران در سال ۵۷ که برای بازگشایی فرودگاه به دولت بختیار داد را فراموش نکرده است.

آیت‌الله «علی‌اصغر مروارید» از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بعد از تحمل دوره ای بیماری صبح روز شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ در ۹۳ سالگی درگذشت .

ایشان مبارزات سیاسی خود را با سخنرانی بر منابر علیه رژیم شاه از سال 1337 شروع کرد و با آغاز نهضت حضرت امام، مبارزات خود را برای تقویت نهضت حضرت امام گسترش داد .

آیت الله «علی‌اصغر مروارید» در سال 1342، بعد از قیام پانزده خرداد دستگیر شد و پس از آزادی، دوباره مبارزات خود را از سر گرفت. امام خمینی(ره) پس از آزادی به هنگام بازدید از مناطق قم، آقای مروارید را به منبر می‌فرستاد تا جایی که وی به‌عنوان سخنگوی امام خمینی(ره) در اذهان جای گرفت.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =