۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰

محمدرضا تابش*

دولت یازدهم چهار سال هدایت قوه مجریه را به دست گرفت و در طول این چهارسال عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه کرد؛ به طوری که می توان گفت چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی خوش درخشید.

در عرصه بین المللی لازم است اشاره شود که وقتی دکتر حسن روحانی، دولت را در سال 92 تحویل گرفت، کشور با چالش‌های زیادی مواجه بود؛ اما با در پیش گرفتن سیاست مبتنی بر تنش‌زدایی، ایران توانست جهشی قابل توجه در عرصه روابط بین الملل داشته باشد. همین سیاست بود که توانست برجام را به ارمغان بیاورد؛ برجامی که  دیوار تحریم را شکست و راه را برای حرکت به سمت جلو به ویژه در عرصه تجارت بین الملل و گشایش‌های اقتصادی باز کرد.

در عرصه داخلی نیز عملکرد دولت تدبیر و امید قابل تقدیر بود؛ چرا که توانست فضای امن‌تری را برای فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی فراهم کند و صنوف مختلف با دغدغه کمتری به فعالیت بپردازند.

در عرصه اقتصادی نیز این دولت یازدهم بود که توانست تورم را مهار کند و نرخ آن را به زیر 10 درصد برساند؛ این یک موفقیت بزرگ در عرصه اقتصادی است. هرچند هنوز ما با پدیده رکود مواجه هستیم؛ اما از آنجایی که موانع تجارت و تولید از میان برداشته شده است فعالین اقتصادی می توانند در این عرصه گام بردارند. با حمایت های دولت در آینده ای نزدیک انشالله شاهد رونق به جای رکود باشیم.

با مستقر شدن دکتر حسن روحانی در دولت دوازدهم این فرصت پیش روی کشور قرار گرفت تا اقدامات مثبتی که در چهارسال گذشته شروع شد، در این دولت تکمیل شود. باید همه در این امر کمک کنیم تا آنچه منفعت کشور و نظام در آن هست به ثمر بنشیند.  

*نماینده مردم اردکان و نائب رئیس اول فراکسیون امید

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704823

برچسب‌ها