۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری ونزوئلا معتقد است که نقاط اشتراک بسیاری با ژوزف استالین، رهبر و سیاستمدار کمونیست شوروی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برنامه تلویزیونی هفتگی خود گفت: افراد بسیاری در جهان هستند که معتقدند من استالین کارائیبی هستم. شبیه او هم هستم. به چهره من نگاه کنید. گاهی اوقات در آینه به خودم نگاه می‌کنم و اینطور به نظرم می‌رسد که خیلی به استالین شباهت دارم!

در همین حال رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت، رهبران سایر کشورهای جهان که او را مورد انتقاد قرار می‌دهند تدابیر سخنگیرانه‌تری را نسبت به او در کشورهایشان به کار می‌گیرند. او تاکید کرد: ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا در کاتالونیا پلیس مستقر کرد تا ۷۰۰ شهردار را بازداشت کند. آیا رفتار او شبیه دیکتاتورها بود؟ مادورو که به مخالفان اجازه داد همه‌پرسی غیر الزام‌آور برگزار کند، دیکتاتور است یا راخوی که نمی‌خواهد مردم کاتالونیا حرفشان را بزنند؟

ونزوئلا در اواخر ژوئیه انتخاباتی برای تشکیل مجلس موسسان قانون اساسی تشکیل داد اما پیش از آن نظرسنجی مردم برگزار نکرد. اپوزیسیون ونزوئلا این انتخابات را تحریم کرد و از پذیرفتن نتایج آن و یا پذیرفتن احکام این مجلس خودداری می‌کند. برخی از کشورهای نیم کره غربی از پذیرفتن مجلس موسسان ونزوئلا امتناع کرده و آمریکا تحریم‌هایی علیه مادورو اعمال کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    3 0
    اگر تو ونزوئلا بخشی از کشور می خواست جدا بشه اجازه میدادی؟