برگزاری شانزدهمین همایش استقبال از محرم در اردبیل

شانزدهمین همایش استقبال از محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ آیت‌الله سید حسن عاملی در شانزدهمین همایش استقبال از محرم وی تجلیل از پیرغلامان حسینی در مسجد اعظم اردبیل با بیان اینکه همایش استقبال از ماه محرم، مجلس تذکر و مراسم بیعت است، گفت: ما در عزاداری امام حسین(ع) جا پای رسول خدا گذاشته‌ایم؛ چرا که رسول خدا هیچ موقع به خاطر هوا و هوس و نسبت فامیلی به مطلبی تاکید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه به خطاهایی که در سال‌های گذشته در امر مداحی و عزاداری شده است، باید تذکر داده شود، افزود: ماه محرم و عزاداری برای امام حسین(ع) در عزت، استقلال و حاکمیت ملی کشور نقش اساسی ایفا کرده است.

عاملی با بیان اینکه امام حسین(ع) با شعارهای جهانی به کربلا آمد، تصریح کرد: هنر بزرگ امام حسین(ع) این است که اصلاحات را از قدرت آغاز کرد.

مداحان کاری نکنند که فایل تصویری آنها به عنوان سند شرک شیعه در سایر کشورها فروخته شود

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه برای هماهنگی با مرام امام حسین(ع) مامور هستیم، گفت: با وارد شدن به عزاداری امام حسین(ع) باید فاصله بین ما و امام حسین(ع) از بین برود.

وی به داشتن معرفت قبل از ورود به عزاداری تاکید ویژه کرد و افزود: مرام امام حسین(ع) ریاست نبود، بلکه رهبریت صالح بود؛ در همین راستا مبادا از حضور در دستجات حسینی و عزاداری کوتاهی کنیم.

هیات‌ها و دستجات عزاداری مرکز تخلیه هیجان نباشد

امام جمعه اردبلی گفت: اجازه ارتباط پول با دستگاه امام حسین(ع) را ندهیم و هیات‌ها و دستجات عزاداری مرکز تخلیه هیجان نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم پول با دستگاه امام حسین(ع) رابطه‌ای داشته باشد، افزود: شبیه‌گردانی‌ها نیز نباید به پول تکیه داشته باشند و از نصب پول به نئش، پرچم و سایر وسایل عزاداری جدا خودداری شود.

عاملی با تاکید بر اینکه هیات‌ها و دستجات عزاداری صرفاً مرکز تخلیه هیجان نباشد، گفت: مداحان نیز کاری نکنند که فایل تصویری آنها به عنوان سند شرک شیعه در سایر کشورها فروخته شود.

در ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان قرار نیست چوب حراج به آبروی معصومین و شیعه بزنیم

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان قرار نیست چوب حراج به آبروی معصومین و شیعه بزنیم، تاکید کرد: متاسفانه میل به اسطوره‌سازی در اشعار موج می‌زند که نباید چنین باشد.

وی با ابراز تاسف از عملکرد برخی هیات‌های مذهبی که عزاداری را تا پاسی از شب طول می‌دهند و نماز صبح آنها قضا می‌شود، گفت: نماز واجب‌تر از عزاداری است؛ چراکه امام حسین(ع) به خاطر نماز شهید شد.

عاملی به ضرورت رعایت حجاب خواهران که در کنار دستجات عزاداری حضور می‌یابند، تاکید کرد و افزود: همچنین نباید شمائل ائمه معصومین در مساجد نصب شود و شبیه‌گردانی‌ها به طنز تبدیل شود.

میان دستجات عزاداری رقابت نباشد

وی با تاکید بر اینکه نباید میان دستجات عزاداری رقابت باشد، افزود: همچنین در عزاداری نباید بگوییم سگ حسین هستیم و حرکات سگ را انجام بدهیم.

عاملی به ضرورت قرائت قرآن در شب عاشورا در مساجد تاکید کرد و گفت: مجلس عزا باید مجلس ولایت باشد و در همین راستا شدیدا نیازمند احسان علمی هستیم.

شهر اردبیل بنام عاشقان حسین(ع) شناخته شده است

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در این همایش با بیان اینکه این همایش همانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود گفت: شهر اردبیل با نام امام حسین(ع) شناخته شده و شهر عاشقان حسین است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌ها و عزاداری‌هایی شور حسینی اردبیل را به گوش جهانیان برسانیم، افزود: همچنین امید می‌رود نماینده شایسته‌ای برای رساندن پیام امام حسین(ع) و عاشورا به دنیا باشیم.

علیرضا پوستی با تاکید بر اینکه علما، شعرا، مداحان، پیرغلامان و عزاداران حسینی بر گردن ما حق بزرگی دارند، تصریح کرد: طبق سنوات گذشته همزمان با این همایش از تعدادی از پیرغلامان حسینی تجلیل می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل خاطرنشان کرد: افتخار بزرگی است در این مجلس آغازگر مراسم استقبال از ماه محرم باشیم و فریاد یاحسین سر داده و در جمع حسینیان از ته دل یا حسین فریاد بزنیم.

گفتنی است در ادامه از تعدادی از پیرغلامان حسینی با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =