نامه انجمن دامپزشکی به وزیر آموزش و پرورش درباره ذبح یک گوسفند در یک مدرسه

انجمن دامپزشکی در پی ذبح یک گوسفند در یک مدرسه نامه ای را به وزیر آموزش و پرورش ارسال کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این نامه خطاب به سیدمحمد بطحایی آمده است؛

به استحضار می‌رساند تصاویری که در روزهای اخیر از ذبح و قربانی کردن دام به مناسبت شروع سال تحصیلی در فضای مجازی منتشر شده، نشان دهنده انجام نادرست سنتی پسنديده است. این رفتار اشتباه، جدای از ترویج خشونت و اشاعه فرهنگ حیوان ‌آزاری و نادیده گرفتن حقوق حیوانات در میان کودکان و نوجوانان، می‌تواند منشا خطراتی جدی برای بهداشت جسمی و سلامت روانی جامعه و بخصوص کودکان باشد.

ذبح دام در محیط مدرسه و محل بازی کودکان می‌تواند باعث آلودگی محیط شود، به صورتی که گاهی اثرات آن تا سال‌ها باقی می‌ماند. متاسفانه اخبار حاکی از آن است که چنین اتفاقاتی در سطح کشور به صورت وسیع تکرار شده و اگر قربانی کردن دام به شیوه غیربهداشتی موجب بیمار شدن حتی یک فرد شود، مسئولیت آن بر عهده حضرتعالی و مدیران زحمتکش آن وزارت‌خانه محترم است.

لذا با درنظر گرفتن مخاطرات این امر پیشنهاد می‌شود:
- ضمن بررسی دقیق و گرفتن گزارش از مدارس سراسر کشور نسبت به ضدعفونی نمودن محل‌هایی که ذبح دام در آن انجام شده است، با همکاری ادارات دام‌پزشکی آن مناطق اقدام گردد.

- با صدور بخشنامه‌ای مقرر فرمایید از این پس انجام چنین اعمالی در تمام مراکز آموزشی و مدارس کشور اکیدا ممنوع شود و در صورت تمایل به انجام قربانی، از اماکن مجازی که توسط سازمان دامپزشکی مجوز دارند (مانند کشتارگاه‌های مناطق مختلف کشور استفاده شود.

- بی‌شک توصیه به رعایت حقوق حیوانات و پرهیز از خشونت نسبت به آنها در حفظ سلامت جامعه تاثیرگذار است. در پایان خواهشمند است ضمن آگاه سازی جامعه دامپزشکان ایران از اقدامات صورت گرفته، این جامعه آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش در زمینه جلوگیری از تکرار موارد مذکور است.

با تشکر
دکتر پیام محبی، رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =