بزرگترین تولیدکننده خودروی جهان، پول زیادی در وسایل نقلیه الکتریکی چین هزینه می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق تهران،فولکس واگن و شرکای محلی آن قصد دارند بیش از 10 میلیارد یورو (11.8 میلیارد دلار) برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی در این کشور -بزرگترین بازار خودرو جهان- در طول هفت تا هشت سال آینده سرمایه گذاری کنند.

وسایل نقلیه در چین بیش از هرجای دیگر جهان فروخته می شود و دولت هم به شرکت ها برای طراحی و ساخت در قلمرو چین فشار می آورد.

براساس این برنامه، فولکس واگن و شرکای آن هدفشان توسعه و تولید بیش از 40 خودرو الکتریکی و هیبریدی در چین تا سال 2025 است. انتظار می رود اولین مدل جدید سال آینده وارد بازار چین شود.

جاشم هایزمن گفت: این شرکت آلمانی مصمم به پیشروی انقلاب خودروهای الکتریکی در چین است.

طبق گفته شرکت سرمایه گذاری East Capital چین حدود 50 درصد از بازار جهانی وسایل نقلیه با انرژی پاک را تشکیل می دهد. مقامات چینی دوماه پیش گفته بودند که در حال برنامه ریزی برای نابودی تولید و فروش وسایل نقلیه ای هستند که با سوخت های فسیلی کار می کند.

دولت های امریکا، فرانسه و هند هم زمانبندی هایی برای از دور خارج کردن وسایل نقلیه ای که صرفا با بنزین کار می کنند، در نظر گرفته اند.

چین در حال حاضر یک بازار عظیم برای فولکس واگن است و این کمپانی تجربه زیادی در ساخت اتومبیل با شرکای محلی دارد. این کار از تعرفه های وارداتی سنگین جلوگیری می کند اما به این معنی است که باید تکنولوژی ساخت خودروی الکتریکی را با شرکت های چینی خود به اشتراک بگذارد.

تسلا که سال ها تلاش کرده است تا نحوه تولید خودروهای الکتریکی در چین را به دست آورد ممکن است یک کارخانه در منطقه تجارت آزاد شانگهای تاسیس کند. این کار می تواند از همکاری این شرکت امریکایی با شرکت های چینی جلوگیری کند، اما به این ترتیب او هنوز هم باید تعرفه واردات را بپردازد.

فولکس واگن سال گذشته اعلام کرده بود که هدفش فروش 1.5 میلیون خودروی الکتریکی و هیبریدی در چین تا سال 2025 است.

سایر خودروسازان غربی هم کسب و کارهای خودروهای الکتریکی در چین را رونق می دهند.

اوایل ماه جاری، فورد اعلام کرد یک برند جدید برای وسایل نقلیه کاملا الکتریکی در چین همراه با شرکای محلی ایجاد خواهد کرد.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =