یکی از مشکلات شهروندان در ارتباط با عملکرد مخابرات، کاهش حجم بسته اینترنت برای تلفن‌های ثابت در ساعات شبانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها مشکلات مشترکان اینترنت با حجم هایی که از سوی مخابرات فروخته می شود، آنقدر است که گاه و بیگاه کامنتهایی را در این ارتباط از سوی مخاطبان سرویس مشکلات مردم می بینیم.
از جمله مخاطبی به نام فرهاد در این باره نوشته: به مسئولین مخابرات: سلام؛ در محله ما و احتمالا خیلی محلات دیگه بعلت وجود شبکه فیبر نوری فقط میتونید از سرویس اینترنت پرسرعت adsl مخابرات استفاده کنید. سرویسی که من گرفتم پرسرعت حجمی با حجم شبانه رایگان بود. چند بار تا بحال این موضوع رو چک کردم که آخر شب قبل از خواب حجم باقیمانده رو پرینت کردم و اول صبح قبل از استفاده هم مجدد چک کردم و دیدم علیرغم اظهار مخابرات مبنی بر رایگان بودن حجم شبانه از حجم من حدود 1 گیگ کم شده است، ضمن اینکه فایل من هم دانلود نشده بود و اینترنت نیمه شب قطع شده بود. مسئولین مخابرات لطفا بمن بگوئید اسم این چیست؟ سرویس ناقص؟ سرویس نامنطبق با قرار اظهار شده؟ کم فروشی؟ خوردن حق مردم؟.... یا همه موارد؟ لطفا اینرا منتشر کنید تا مردم سرشان کلاه نرود. ممنون

مدل غیر حجمی اینترنت در راه است

در پاسخ به این مشکلات و تکرار شوندگی آن، هفته گذشته محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر مانند همیشه از طریق صفحه اجتماعی خود اقدام به انتشار خبری با موضوع "اینترنت غیرحجمی" کرد. وی با انتشار پیامی به شرح زیر خبر از تصویب تعرفه‌های اینترنت غیرحجمی داد و نوشت:
«پس از دو ماه کار فشرده و انجام مطالعات اقتصادی و مذاکرات با اپراتورها و نیز جمع‌بندی نظرات کاربران، امروز و در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات مدل غیرحجمی تعرفه سرویسهای ثابت به تصویب رسید.»
اینطور که پیداست تکرارشوندگی پیام های اعتراض به نحوه محاسبه اینترنت حجمی باعث شده تا وزارت مربوطه، به دنبال مدل غیرحجمی اشتراک اینترنت باشد تا مشکلاتی مانند آنچه "فرهاد" در کامنت بالا مطرح کرده، رفع شود.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =