وزیر ارشاد: تعداد مفاخر و بزرگان یک جامعه، پشتوانه بقای یک جامعه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان گفت: تعداد مفاخر و بزرگان یک جامعه، پشتوانه بقای یک جامعه است و سرزمین ایران و خطه همدان به شکل خاص از مفاخر و بزرگان بسیار برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ سید عباس صالحی شریعتی که در کنگره ملی مفسر قرآن، آیت الله آقا نجفی همدانی سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: عمر شخصیت هایی همچون آیت الله آقا نجفی همدانی، تقویمی نیست.

وی با اعلام اینکه دقت نظرهای خاص ایشان با بیان جدید هنوز خریدار دارد، گفت: امیدواریم این اجلاس بتواند در تداوم حیات ایشان با انتشار مجدد آثار منتشره و آثاری که منتشر نشده، شرایط "بهره وافر" از این عالم الهی را فراهم کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه ای که سابقه بیشتر تمدنی، زبان غنی، ارزش ها و آیین های ریشه دار، مفاخر و بزرگان دارد از یک قدرت نرم برخوردار است.

وی اظهار داشت: آقا نجفی همدانی شخصیتی کم نظیر در وجوه مختلف بود و اینکه چنین شخصیتی در این خطه زیست کرده مایه مباهات مردم همدان، ایران و جهان تشیع است.

صالحی با بیان اینکه شخصیت و تربیت خانوادگی آقا نجفی همدانی خاص بود و ایشان توفیق داشتند محضر بزرگان علمی در شاخه های مختلف را درک کنند، تصریح کرد: ایشان در این فضای دانش و فضیلت چند چیز را هرگز فراموش نکرد، وفادرای به دانش و تا آخر حیات به تدریس و تالیف و تحقیق وفادار ماندن.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: این نکوداشتها به یک عبارتی سرمایه گذاری است و برای معرفی الگوی عملی دینی و اخلاقی باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم کار و هزینه کنیم، نتیجه آن را در آینده نسل جوان و جامعه خواهیم دید.

محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان، همدان را دارای یک نیروی فوق العاده ای دانست و خاطرنشان کرد: همدان، هم عالم، پرورش می دهد و هم علما، راغب به آمدن به همدان هستند.

وی ادامه داد: عالمی مانند آقا نجفی آن همه برای قرآن وقت می گذارد، با جوانان نیز همنشینی دارد و برای آنها وقت می گذارد.

نیکبخت با اعلام اینکه این کنگره نباید در اینجا تمام شود و این عالم جلیل القدر باید همچنان بزرگ داشته شود، یادآور شد: پیشنهاد می دهم برای بزرگداشت آیت الله تألهی(ره) نیز که دستور مقام معظم رهبری را دارد کنگره ای برگزار شود.

وی تاکید کرد: همدان دارای افتخارات فراوانی است و دانشنامه ای 140 جلدی را درباره بزرگان همدان در دست تهیه داریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =