اولین ثبت اختراع بین المللی دانشگاه سمنان انجام شد

عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه سمنان موفق شد اولین US Patent این دانشگاه را به ثبت برساند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین عنوان این اختراع که در کشور آمریکا به ثبت رسیده "Nanocomposite Blend Membrane (غشاي مخلوط نانوكامپوزيتي ) است که توسط دانشگاه صنعتي اميركبير و دكتر علی عموزاده با شماره US 2017/0348648 A1 مورخ Dec. 7, 2017 به ثبت رسيد.
دکتر علی عموزاده یکی از مخترعان این اختراع با بیان اینکه پيلهاي سوختي منبع پاك انرژي براي بشر هستند كه هر روز توجهات بيشتري را به خود معطوف مي كنند گفت : با توجه به اینکه ساختار غشا در پيلهاي سوختي نقشي اساسي در بازدهي اين گونه پيل ها دارد ، تقريبا يك سال است كه بر روی این موضوع مشغول تحلیل و بررسی علمی هستیم .
وی با اشاره به اینکه دانشكده شيمي دانشگاه سمنان و گروه تحقيقاتي اینجانب يكي از پيشتازان اصلاح سطح نانو ذرات است كه به عنوان كاتاليزورهاي شيمي استفاده هاي فراوان دارند افزود : با به كار بردن برخي از اين نانو ذرات اصلاح سطح شده در ساختار پليمري غشاي پيل سوختي، افزايش بسيار قابل توجهي در بازدهي آنها ايجاد شد كه ثبت اختراع بين المللي فوق الذكر اولين حاصل اين گونه فعالیت هاست .
این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان از فعالیت دیگر این دانشکده برای ثبت اختراع دوم این دانشگاه در سطح بین المللی خبر داد و تصریح کرد : خوشبختانه US Patent دوم كه تمامي مراحل ساخت نانوكامپوزيت در دانشگاه سمنان و در قالب پروژه ارشد به انجام رسيده نيز در شرف ثبت نهايي است .
دکتر عمو زاده با بیان اینکه ثبت اختراع بین اللملی مراحل بسیار سختگیرانه و پیچیده تری نسبت به ثبت اختراع در داخل کشور دارد اظهار داشت : افزایش قابلیت تجاری سازی اختراع و ارزآوری از مزایای ثبت اختراع در سطح بین المللی است .
وی خاطر نشان کرد: باتوجه به این شرایط ، تعداد اندکی از دانشگاهها دارای ثبت اختراع بین المللی هستند و دریافت آن نشان دهنده توانمندی بالای علمی آن دانشگاه است .
دانشگاه سمنان این موفقیت را به دکتر عموزاده و همکارانشان تبریک می گوید و آرزومند توفیقات روز افزون برای آنان است

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =