آموزش مهارت های نوین زندگی به سوادآموزان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به فعالیت 14مرکز یادگیری محلی در استان گفت : تغییرات پرشتاب و سریع در دنیای امروزی نیازهای جدیدی را ایجاد می‌کنندکه مراکز یادگیری محلی می تواننند به این نیازهای جدید پاسخ دهند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، هاشم دالوند در جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی با اعلام این خبر افزود: مراکز یادگیری محلی مناسب برای ارائه آموزش های مختلف مواد پایه، آموزش های تکمیلی، آموزش های پس از سواد و آموزش مهارت های زندگی است.

وی خاطر نشان کرد : آموزش های ارائه شده به سوادآموزان در راستای بهبود زندگی و شغل افراد ، نیاز و خواست آنان بوده و منجر به توانمندسازی در زمینه های مختلف می گردد.

دالوند تاکید کرد:در برنامه ریزی و اداره امور مراکز یادگیری محلی باید مشارکت همگانی وجود داشته باشد و از روش یاددهی -یادگیری مشارکتی استفاده شود.

وی به دلایل تشکیل مراکز یادگیری محلی هم اشاره کرد و افزود : تعهد دولت ها، کمک به برنامه های توسعه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی، ایجاد فرصت های برابر یادگیری برای بازماندگان تحصیلی از آموزش رسمی، کاربردی کردن آموزش ها و متناسب سازی آنها با نیازهای واقعی مخاطبان، مشارکت دادن مردم و سایر دستگاهها در امر سوادآموزی و منطقه ای و محلی کردن تدریجی سوادآموزی از جمله اهدافی است که در تشکیل این مراکز مدنظر بوده است.

دالوند ادامه داد: ریشه کن سازی فقر و گرسنگی، عملیاتی کردن آموزش ابتدایی همگانی، توانمند سازی زنان ، مقابله با بیماری ها ، تضمین پایداری محیط زیست ، مشارکت جهانی برای توسعه و مقابله با توزیع نابرابر فرصت های یادگیری از جمله اهدافی است که در توسعه هزاره مورد توجه قرار می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =