افتتاح سامانه آبیاری تحت فشار و سالن آموزش و ترویج نهالستان کوشکن منابع طبیعی زنجان

سامانه آبیاری تحت فشار و سالن آموزش و ترویج نهالستان کوشکن اداره کل منابع طبیعی با حضور استاندار و سایر مسولان دستگاه های اجرایی استان افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در این مراسم استاندار زنجان بخش منابع طبیعی و موضوع آبخیزداری را از مهمترین مباحث دانست و به واقع شدن ایران در کمربند خشک خاورمیانه و تاثیرات سوء خشکسالی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در پروژه های آبخیزداری از جمله کارهایی دانست که برخلاف تصورات نه تنها هزینه بر نیست بلکه پر از منفعت است.

اسدالله درویش امیری با اشاره به دیدار خود با مسولان ارشد ساووی جنوبی فنلاند گفت: در کشورهای اروپایی با وجود اینکه مشکلی در حوزه آب وجود ندارد، برای صرفه جویی از این نعمت برنامه های ترویجی و فرهنگی اجرایی کرده اند که نکته قابل توجهی است.

وی ضمن تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ حراست از خاک، آب، پوشش گیاهی و درخت ادامه داد: خوشحالیم که منابع طبیعی به دغدغه عمومی تبدیل می شود، که این مهم حاکی از ارزشمند شدن منابع خدادادی در نزد مردممان است.

استاندار زنجان با بیان اینکه حراست از منابع طبیعی باید به بخش خصوصی واگذار شود، ابراز امیدواری کرد که مردم برای حراست از این عرصه ها به پا خیزند.

درویش امیری با اشاره به افت سطح آب های زیرزمینی و عدم رعایت اصول صرفه جویی از آب گفت: باید بپذیریم که درد بی آبی به استخوان هایمان سرایت نکرده است، متاسفانه هنوز از آب شرب برای شستن خودرو استفاده می کنیم و صنایع ما هنوز کم آبی را جدی نگرفته اند، ای کاش از دهه 60 و 70 برای آبخیزداری گام برمی داشتیم.

همچنین در این مراسم، مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان آتش سوزی را از دغدغه های اصلی اداره کل منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت: در چند روز گذشته در مناطقی از طارم و سلطانیه گزارش آتش سوزی عرصه ها را دریافت کردیم، با وجود صعب العبور بودن مسیرها با حداکثر توان و تجهیزات نسبت به اطفای آتش اقدام کردیم.
خلیل آقاجانلو افزود: امروزه حراست از منابع طبیعی جزو ضروریت هاست و با توجه به تغییرات اقلیمی و گاها مداخله بیش از حد انسان در محیط و پدیده های ناشی از آن نظیر سیل، طوفان گرد و غبار لازم است نسبت به اجرای پروژه های اصلاح و احیای عرصه ها و آبخیزداری اقدامات اساسی انجام شود

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =