رئیس بیمارستان سید الشهدا فارسان گفت: خانم ۵۴ ساله با توده بسیار بزرگ و بدخیم که طی عملهای جراحی نا موفق در سالهای گذشته ناامیدانه به متخصصان نام آور در شهرهای بزرگ مراجعه کرده و بعلت ماهیت بد خیم بیماری و دشواری عمل جراحی دست رد به سینه وی زده شده بود توسط پزشک متخصص این مرکز تحت درمان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، دكتر هادي تقوي نژاد افزود: اين بيمار نااميد از درمان دچار عوارض ناشي از توده Huge شده و با انسداد روده ناشي از توده بدخيم شكمي بصورت اورژانسي به بيمارستان سيدالشهدا فارسان مراجعه نمود كه مراحل اوليه تشخيصي در همين مركز انجام شد.
به گفته وي، تيمي از متخصصان شامل جراح عمومي، جراح زنان، جراح ارولوژي، بيهوشي و راديولوژي تشكيل شد و اين شوراي پزشكي تصميم به عمل جراحي گرفتند.
دكتر تقوي نژاد افزود: در تاريخ دهم تيرماه نود و شش طي يك عمل جراحي ۵ ساعته با حضور جراح زنان ،جراح عمومي و جراح ارولوژي عمل خروج توده ۱۰ كيلويي با وجود چسبندگيهاي شديد به روده، مثانه، حالب و لگن، بطور كامل و بصورت curative انجام شد.
وي تصريح كرد: با وجود راديوتراپيهاي قبلي وآسيبهاي متعدد به بافتهاي شكمي، خوشبختانه اين تيم جراحي توانستند توده را بطور كامل و بدون آسيب جدي خارج نمايند.
رئيس بيمارستان سيد الشهداء فارسان گفت: بيمار به بخش ICU منتقل شد و مراقبتهاي اوليه انجام گرديد و در حال حاضر بيمار با حال عمومي خوب در ريكاوري بسر مي برد.
دكتر تقوي نژاد افزود: همچنين خانم ۶۳ ساله با سابقه ديابت و فشار خون كه با شكايت درد پهلوي چپ از چندين سال قبل مراجعه نمود. در بررسي هاي انجام شده توسط سي تي اسكن و سونوگرافي توده بزرگ بدون منشا مشخص و با احتمال تومور GIST مطرح شد.
وي تصريح كرد: بيمار تحت لاپاراتومي قرار گرفت و با تشخيص توده بزرگ و سفت دم پانكراس در تاريخ ۲۹ تير ماه در بيمارستان سيدالشهدا فارسان تحت عمل جراحي ديستال پانكراتكتومي با حفظ طحال قرار گرفت و با حال عمومي خوب مرخص شد.
دكتر تقوي نژاد افزود: خانم ۳۴ ساله با شكايت توده قدام گوش چپ از ديگر مراجعين اين مركز درماني بود كه در بررسي هاي انجام شده توسط سونوگرافي و ام ار اي تومور پاروتيد تشخيص داده شد و پس از انجام FNA كانديد پاروتيدكتومي شد.
به گفته وي، بيمار در تاريخ ۲۲ خرداد در بيمارستان سيدالشهدا فارسان تحت عمل جراحي پاروتيدكتومي سطحي با حفظ عصب فاشيال قرار گرفت و با حال عمومي خوب و بدون هيچگونه عارضه مرخص شد.
وي خاطر نشان كرد: اهميت غده پاروتيد كه در قدام گوش قرار دارد بعلت عصب فاشيال مي باشد كه اين عصب با عبور از داخل غده پاروتيد آنرا به دو لوب سطحي و عمقي تبديل مي كند.
وي ادامه داد در صورت، آسيب به عصب فاشيال يا شاخه هاي آن با توجه به اينكه عضلات صورت فلج مي شود بسيار حائز اهميت است.
رئيس بيمارستان سيدالشهداء فارسان گفت: ضمن قدرداني از زحمات دكتر مهدي كريميان، متخصص جراح عمومي و سايرهمكارانشان افزود: اين امر براي بيماران بويژه در زنان جوان كه چهره آنها را تحت تاثير قرار مي دهد بسيار حائز اهميت است و به همين علت است كه جراحان عمومي سعي مي كنند چنين اعمالي را انجام ندهند و يا در مراكز آموزشي و ريفرال انجام دهند.
رئيس بيمارستان سيدالشهداء فارسان، از ديگر اعمال جراحي شاخص انجام شده توسط دكتر كريميان متخصص جراحي عمومي اين بيمارستان با عمل جراحي، خانم ۵۴ ساله اشاره كرد كه با شكايت درد فلانك چپ از چند سال قبل مراجعه نموده بود كه پس از انجام سي تي اسكن توده پانكراس تشخيص داده شد و پس از انجام اقدامات لازم قبل از عمل و رزرو آي سيو عمل جراحي ديستال پانكراتكتومي در بيمارستان سيدالشهدا فارسان در تاريخ ۲۰ ارديبهشت جهت بيمار انجام شد و بيمار با حال عمومي خوب ترخيص شد. دكتر تقوي نژاد افزود: همچنين پس از آماده شدن جواب پاتولوژي كه از تومورهاي نوراندوكرين بود جهت درمان تكميلي كموتراپي به سرويس هماتولوژي ارجاع شد.
وي خاطر نشان كرد:عمل جراحي پانكراس بعلت دسترسي مشكل و قرار داشتن پانكراس در رتروپريتوئن جزو عملهاي جراحي بسيار مشكل محسوب مي شود و بعلت پرعروق بودن پانكراس و نزديكي به عروق بزرگ و نيز قرابت با طحال، احتمال خونريزي وسيع حين عمل يا بعد از عمل وجود دارد. به همين علل معمولاً عملهاي جراحي پانكراس بصورت تيمي و در مراكز آموزشي درماني و توسط جراحان باتجربه انجام مي شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =