پیروزی‌دیلی نوشت: پرسپولیس که تا اینجای کار، تیمی منسجم و مقتدر در لیگ برتر ایران نشان داده روز 31 مرداد در مسقط در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان میزبان الاهلی عربستان است.

شاگردان برانکو بعد از اینکه دیدار هفته چهارم خود در لیگ برتر ایران را برابر سیاه‌جامگان پشت سر بگذارند، باید خود را برای انجام سفر به عمان و دیدار رفت با این تیم عربی آماده کنند.
این روزها هرچقدر که اوضاع سرخپوشان خوب و رویایی به نظر می‌رسد، در عین حال که خبرهای مربوط به خریدهای نجومی و شارژ مالی حریف عربستانی، نگرانی‌هایی را نزد هواداران ایرانی محبوب‌ترین تیم پایتخت ایجاد کرده اما اخباری نیز مبنی بر مشکلات داخلی و عدم هماهنگی بازیکنان و البته سرمربی اوکراینی از اردوی الاهلی به گوش می‌رسد.
در روزهای نخست فعالیت سرگئی روبروف در این تیم، الاهلی با موجی از کنار گذاشتن بازیکنان روبرو شد، اما در ادامه مربی اوکراینی برنامه‌های خود را به باشگاهش دیکته کرد.
همین موضوع تغییرات زیادی را در ترکیب این تیم ایجاد کرده و قطعا برانکو با آگاهی از وضعیت حریف و تغییرات زیاد ترکیب این تیم، با کمک همکارانش به خوبی بازیکنان و تیم جدید را آنالیز خواهد کرد و تدابیر خاصی برای مهار سیستم هجومی و همچنین اجرای نقشه‌های تاکتیکی تیمش در این مسابقه خواهد داشت.
الاهلی در این فصل دستخوش تغییرات زیادی شده و همین موضوع نیز در هفته اول لیگ عربستان باعث شکست دو بر یک این تیم برابر الاتفاق شد.
سرمربی این تیم عربستانی هم بعد از بازی، بر این موضوع تاکید داشت که هنوز هماهنگی لازم بین بازیکنانش ایجاد نشده و این نقطه ضعف، نقطه قوت حریف ایرانی الاهلی است.
درجاییکه پرسپولیسی‌ها کمترین تغییرات را در فصل جدید تجربه کرده‌اند و ستاره های تیم، چنان در کنار هم باتجربه شده‌اند که در هفته هایی که گذشت اینطور حس می‌شد که گاهی آنها با چشم بسته هم در زمین همدیگر را پیدا می‌کنند و دقیقا می‌دانند چه می‌خواهند.
ضمن اینکه بارها تاکید شده پرسپولیس این فصل خریدهایی داشته و چند نفری را به تیم خود اضافه کرده که دقیقا در مراحل قبلی لیگ قهرمانان آسیا در همان نقاط احساس خلاء می‌کرد.
و این در حالی است که عربستانی‌ها هم خریدهای نجومی داشته‌اند و چندین لژیونر را با نظر مستقیم سرگئی روبروف جذب کرده‌اند. مهم‌ترین و گرانترین انتقال هم مربوط به دسوزای برزیلی بود که با سروصدای فراوان به این تیم عربستانی منتقل شد تا الاهلی در آستانه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان خط حمله خود را به واسطه جذب بازیکن سابق پارتیزان بلگراد، زهردار کند.
اما ظاهرا این پایان کار نیست و دسوزا خواهان مبلغ بیشتری از باشگاه عربستانی شده و درصورت عدم تحقق خواسته‌اش، احتمال بازگشت او به صربستان وجود دارد.
حتی اگر این موضوع با مذاکره و راضی کردن این بازیکن برزیلی نیز برطرف شود، باز الاهلی با حاشیه و دغدغه‌ای مواجه شده که قطعا در آستانه دیدار با پرسپولیس برایش شرایط خوبی را مهیا نمی‌کند.
همچنین باوجودی که نام مدافع نیجریه‌ای الاهلی در لیست آسیایی این تیم قرار نگرفته اما درگیری این لژیونر با بیماری مالاریا و احتمال فسخ قرارداد با این بازیکن، الاهلی را در پروسه‌ای وقت گیر و البته کسل‌کننده قرار داده است.
به هر شکل همه اینها باعث می‌شود که بار دیگر تاکید کنیم که گرچه جذب لژیونرهای میلیاردی برگ برنده الاهلی است، اما این به خودی خود نمی‌تواند ضامن موفقیت این تیم در مرحله یک چهارم نهایی باشد.
تیم مقابل، حریفی است که در بهترین وضعیت ممکنِ خود به سر می‌برد. پرسپولیسی رویایی که در لیگ برتر بهترین عملکرد را تا اینجای کار داشته و حداکثر امتیاز را در چهار بازی اخیر خود (سه بازی در لیگ برتر و دیدار سوپرجام) به دست آورده است.
پرواضح است که در عین حال شکست الاهلیِ متمول در هفته اول لیگ عربستان هم نمی‌تواند نشانه‌ای بر ضعف این تیم باشد، همانقدر که جذب بازیکن نجومی، برپایی اردوی اروپایی و شارژ مالی این تیم نمی‌تواند دلیلی برای پیشی گرفتن از قهرمان مقتدر لیگ ایران باشد.
نتیجه این بازی در زمین مسابقه رقم خواهد خورد، در جایی که پرسپولیس بی‌توجه به نتایج قبلی‌اش در لیگ ایران،‌ باید دو بازی رفت و برگشت برابر الاهلی انجام دهد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =