محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر که امروز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با دکتر ظریف وزیر معرفی شده برای وزارت امور خارجه گفت: رئیس جمهور با روی کار آمدن ترامپ باید تیم دیپلماسی خود را عوض می کرد.

ابطحی که در بخشی از صبحت هایش خطاب به دکتر  ظریف گفت، « آقای برجام» تاکید کرد تیم مذاکره کننده ما باید عوض شود تا بدانند دیگر ظریف و لبخندهایش و قدم زدن کنار رودخانه نیست، ابطحی نامی هست که با شجاعت و خشونت آمده است. 

او در واکنش به خنده نمایندگان مجلس گفت: مثال می زنم بنده که البته عددی نیستم.

نماینده خمینی شهر در ادامه در مخالفت با دکتر ظریف مواردذیل را مورد تاکید قرار داد : 

دیروز رییس جمهور در دفاع از دکتر ظریف و برجام سخنانی گفت که سکوت را نشاید. در برنامه دکتر ظریف آمده است باید سیاست خارجی در یک دایره قدرت تصمیم گیری قرار بگیرد و افراد غیر مسئول در این باره اظهار نظر نکنند.

سیاست خارجی کشور موضوعی نیست که تنها در یک وزارتخانه تامین شود. به نظر می‌رسد تجربه ورود مجلس به برخی سیاست‌ها در این ایده بی‌تاثیر نباشد.

آقای روحانی دیروز گفتند ایران برجام را توافقی برد برد می‌داند و برجام را الگوی صلح‌گرایی خطاب کردند. این بدان معناست که سند برجام به امضا رسیده تا با اجرای آن توسط ایران به دنیا ثابت شود برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است. این بدان معناست که ایران حتی از حق خود در ام پی تی محروم می‌شود.

برخلاف صحبت‌های آقای روحانی برجام را باید مکانیزم کنترل ایران دانست که متاسفانه توسط تیم وزارت امور خارجه پذیرفته است.

ترامپ تاجر است. چرا به قراردادی متعهد بماند که هر چه می خواسته نقدا گرفته . آقای ظریف امریکا دیگر چکار باید بکند که شما متوجه شوید برجام نقض شده است.

آقای ظریف شما را به امانت، شجاعت و غیرت رهبر انقلاب توصیف کرده ما هم همینطور اما در همان بیانات فرمودند انتقادات را محترم بشمارید. این به من شجاعت می‌دهد که بگویم اگر ما دیگر به امریکا اعتماد نکنیم بزرگترین دستاورد برجام همین است.

رهبری علیرغم حمایت از مذاکره کنندگان فرمودند ای کاش عجله نمی‌کردند. بنا به گفته خود مسئولین هنوز تعهدات امریکا عملی نشده است.شما پشتیبانی مجلس را دارید. جرات به خرج دهید.

ما در مقابل امریکا یکپارچه متحد هستیم، پشتوانه آقای ظریف است. در این موقعیت یک تیم مذاکره کننده دیگر با سیاستی دیگر لازم است تا بفهمند دیگر ظریف با لبخندهایش و قدم زدن‌هایش کنار رودخانه نیست و یک نفر مثل ابطحی با شجاعت و خشونت آمده است. البته مثال می‌زنم بنده که عددی نیستم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    9 4
    چه نوشابه خانواده ای واسه خودش باز کرده چه خودشیفتگی .... بابا دیگران هم اینا رو می بینند دیگه کم مایه خنده و شرمساری مردم ایران بشید آخه
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    8 2
    وقتی میبینم کی نماینده مجلس شده که سال 7779 دبیر تعلیمات دینی ما در یکی از دبیرستان های شهر اصفهان بود پی به این نکته کاملاً میبرم که واقعاً متخصص نیستند افراد و یاد جمله شهید چمران می افتم : “می گویند تقوا از تخصص لازم تر است. آن را می پذیرم. اما می گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.“ یاد صحبت ها و رفتارهای ایشان که می افتم در دوران دبیرستان دلم میگیرد. اکنون هم من فارغ التحصیل دکتری شیمی هستم و سه مقطع را در بهترین دانشگاه های دولتی ایران گذرانده و عضو بنیاد ملی نخبگان نیز بودم. اما الان کاسه صبر و بردباری من سر می رود و ایران را مکان مناسب برای خودم نمیبینم اشتغال و استقلال مالی کوچک در پایان ماه و چاره ای جز خروج از کشور عزیزم ایران عزیزم ندارم : : :