با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در شامگاه چهارشنبه 25 مرداد 1396 می‌کنیم.

 

خبرآنلاین:

شماره 1 - اپل نسخه بتای 6 از سیستم عامل آی او اس 11 را برای توسعه دهندگان نرم افزاری عرضه کرد. آیکون‌های جدید برای اپ استور و نقشه برجسته ترین تغییر در این نسخه محسوب می شود.

شماره 2 - تراشه Kirin 970 ساخت هوآوی وارد فاز تولید انبوه شد. قرار است این تراشه در ساخت میت 10 استفاده شود. معماری 970 بر اساس کورتکس A73 و یا A75 تعریف شده و 12 هسته دارد.

شماره 3- اپلیکیشن اختصاصی Google Contact  که قبلا روی گوشی های نکسوس گوگل موجود بود، برای سایر گوشی های هوشمند اندرویدی فعال شد.

شماره 4 -مشخصات فنی گوشی ایسوس زنفون 4 در شاخص فنی جی اف ایکس بنچ ثبت رسمی شد. اسنپ دراگون 835، 6 گیگ رم، آدرنوی 540 برای گرافیک، نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 و دو دوربین 12 مگاپیکسل در پشت گوشی از مشخصات فنی زنفون 4 است.

شماره 5 - گوشی ارزان «زد تی ای بلید زد مکس» با نمایشگر 6 اینچی و دو دوربین در عقب معرفی شد.

شماره 6 - گی یر فیت 2 جدید سامسونگ مجهز به سیستم ردیاب شنا است.در مقایسه با نسل قبل، نمایشگر خمیده دارد و بلندتر بوده و دیزاین متفاوتی پیدا کرده است.

شماره 7 - ویژگی جدید trending News با لینک مستقیم به خبر، به فیس بوک افزوده شد تا اغلب کاربران اندروید و آی او اس در امریکا بتوانند از این قابلیت در جستجوی اخبار استفاده کنند.

شماره 8 - کمپانی تارگت با خرید رستوک به جنگ آمازون در دنیای خرید آنلاین رفت. ویژگی این سرویس ارسال کالا در همان روز سفارش است که می تواند رقیبی سرسخت برای آمازون باشد.

شماره 9 - گوگل کریس لتنر، مهندس سابق اپل را برای توسعه بخش هوش مصنوعی به استخدام خود درآورد. کریس، بعد از توسعه زبان سوئیفت، اپل را ترک کرد و به تسلا پیوست تا سیستم اتوپایلوت را در خودرو توسعه دهد و حالا به گوگل رفته است.

شماره 10 - «راجر لینچ» مدیر اجرایی سرویس موسیقی پاندورا شد و بدین ترتیب «تیم وسترگرن» پس از سالها از پاندورا جدا شد.

(عکس خبر: کریس لتنر برنامه نویس مشهور)

 

5656 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =