اجرای «اتابک پارکینین تراژدیسی» در شهرهای مختلف ترکیه

در نشست مشترک عوامل و بازیگران نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» با رضا باغبان کندری، سرکنسول جمهور اسلامی ایران در ترابوزان ترکیه جوانب مختلف اجرای این نمایش در شهرهی مختلف ترکیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، در نشست مشترک عوامل و بازیگران نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» با رضا باغبان کندری، سرکنسول جمهور اسلامی ایران در ترابوزان ترکیه پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی در شهرهای مختلف ترکیه مطرح شده و مورد موافقت ضمنی قرار گرفت.
براین اساس پیشنهاد اجرای نمایشهای صحنه ای و خیابانی نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی»، به مناسبت برگزاری رویداد تبریز 2018 و معرفی فرهنگ و تاریخ و پتانسیلهای گردشگری این کهنشهر از طرف گروه تئاتر آینا مطرح و تشریح شد.
رضا باغبان کندری، سرکنسول جمهور اسلامی ایران در ترابوزان ترکیه، ضمن استقبال از اجرای نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی بطور ویژه از شرکت هافمن تشکر کرد که موجب رقم خوردن این رویداد بزرگ فرهنگی شده و تاکید کرد: حمایت بخش خصوصی در عرصه هنری کشور، انتقال فرهنگ کهن ایران اسلامی به خارج از مرزها و نفوذ در میان ملل دنیا بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.
کندوری که پیش از این فیلم نمایش را دیده و پیگیر اخبار مرتبط بوده، ضمن ابراز رضایت از اجرای نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» اظهار امیدواری کرد: این اجرا دوام یافته و نمایش اتابک به عنوان اثری فاخر و دارای فرهنگ فولکلور منطقه، در شهرهای ترکیه و کشورهای منطقه اجرا شود.
سرکنسول جمهور اسلامی ایران در ترابوزان ترکیه خاطرنشان کرد: سعی می کنیم بسترهای لازم را مهیا کنیم تا این اجراها در راستای معرفی فرهنگ و تمدن دیرین مردم ایران به ملل مختلف دنیا دوام یابد.

اتابک پارکینین تراژدیسی

اتابک پارکینین تراژدیسی

اتابک پارکینین تراژدیسی

اتابک پارکینین تراژدیسی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =