51 درصد از پرسش شوندگان در حوزه آی تی معتقدند راه حلی کارآمد، برای مشکل اخبار جعلی/ Fake News نیست اما 49 درصد بقیه امیدوارند راه حلی برای آن پیدا کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که فیس‌بوک و گوگل در تلاشند با اخبار جعلی به روش سیستماتیک مبارزه کنند و البته توفیقی هم تاکنون حاصل نکرده‌اند؛ در نظرسنجی از 1100 کارشناسان آی تی معلوم شد مشکل اخبار جعلی تا دهه آینده ادامه خواهد داشت و چشم انداز روشنی برای حل این معضل وجود ندارد.

بر این اساس، اغلب کارشناسان معتقدند منع کردن مردم از خواندن اخباری غیر از منبع موثق کار سختی است. آنچه درباره انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا دیدیم نمونه بارز این مشکل است. روس‌ها توانستند با یک بازی خوب و حساب شده از طریق تبلیغات غیر مستقیم روی شبکه‌های اجتماعی، تاثیرگذار شوند و مردم هم باور کرده و به ترامپ رای دهند.

تمایل انسان به دانستن از روی محتوای خالص و بدون دستکاری شده باعث می‌شود تا در دام اخبار جعلی بیفتند و فناوری تا حدودی می‌تواند جلوی گسترش اخبار جعلی را بگیرد اما واقعیت این است که تا حدودی و نه بیشتر.

این نظر 51 درصد از پرسش شوندگان است که چشم انداز تاریکی را می‌بینند.

فیس بوک، توئیتر و گوگل هر کدام در حال یافتن بهترین راه چاره هستند تا مردم در دام اخبار جعلی نیفتند. توسعه الگوریتمی که با چک کردن فکت‌های خبری و مقایسه آن با منابع موثق اخبار جعلی را از دسترس خارج می‌کند، چاره جویی تازه شبکه‌های اجتماعی است که هنوز گام اول را طی می‌کند و تا پخته شدن راهی دراز در پیش دارد.

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =