دکتر امینی مشاور مدیر عامل و مدیر کل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی با حضور در محل استانداری استان مرکزی پیام تبریک دکتر نوربخش ، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی را به آقازاده ، استاندار مرکزی تقدیم نمود .

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر امینی مشاور مدیر عامل و مدیر کل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی ظهر امروز با حضور در محل استانداری استان مرکزی پیام تبریک دکتر نوربخش ، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی را به آقازاده ، استاندار مرکزی تقدیم نمود .استاندار استان مرکزی در این دیدار با اشاره به وضعیت بحرانی در عرصه صنعت کشور و به ویژه در استان مرکزی گفت :‌در صورتیکه این معضل به صورت ریشه ای و با عزم ملی مدیریت نشود سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه ای کشور در آینده با معضلات عدیده ای مواجه خواهد شد که این منجر به معضل ملی خواهد شد و می بایست تمامی مسئولین هر چه سریهتر با همفکری یکدیگر راهکارهای مناسب برای خروج از این بحران را اتخاذ نمایند .
آقازاده گفت :‌ با برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم می بایست به مقوله تولید و اشتغال نگاه ویژه ای داشته باشیم تا چرخ صنایع به حرکت درآمده و به سودآوری برسند و از این طریق نیز بدهی های سازمان تامین اجتماعی نیز پرداخت شود .
وی با اشاره به اینکه حجم گردش مالی و پرداخت ماهانه ١٥٠ میلیارد تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی در بخش بیمه و درمان استان مرکزی تقریبا دو برابر میزان مبلغ یارانه پرداختی در این استان است ، که نشانگر کار بزرگ و سنگین مدیران و کارکنان تامین اجتماعی در راه خدمت رسانی می باشد.
در این دیدار مشاور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پرداخت ماهانه٦٢٠٠ میلیارد تومان در قالب تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت : استان مرکزی با توجه به پتانسیل های بالای واحدهای تولیدی و صنعتی در ردیف استانهای مهم و اثر گذار درحوزه کار و تامین اجتماعی محسوب می گردد .
وی : شفافیت در عملکرد و ارایه خدمات مطلوب و با کمترین تاخیر را از مهمترین ویژگی های و اولویت های مدیریت ارشد سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت : رشد روز افزون بازنشستگی در برخی استانهای صنعتی از جمله استان مرکزی باعث کاهش ضریب پشتیبانی در سازمان تامین اجتماعی شده است به نحوی که هم اکنون در استان مرکزی در ازای هر مستمری بگیر کمتر از ٥ نفر بیمه شده وجود دارد که این به معنی هشدار و شروع بحران در سازمان تامین اجتماعی می باشد .
امینی در پایان گفت : مراقبت از سازمان تامین اجتماعی می بایست در اولویت اقدامات ارکان حاکمیتی کشور قرار گیرد چرا که اثرات بحران در این سازمان باعث خواهد شد تمامی جامعه دچارمشکل شوند .
محمدرضا بیدهندی در این دیدار با اشاره به اینکه ٩٢٦ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی از خدمات بیمه و درمان سازمان تامین اجتماعی بهره مند می باشند گفت : ماهانه حدود١٥٠ میلیارد تومان در استان مرکزی و در قالب تعهدات کوتاه وبلند مدت و درمان به مستمری بگیران و بیمه شدگان پرداخت می شود که در حال حاضر هزینه ها از درامدهای افزون تر شده است .
وی گفت : هزینه های تامین اجتماعی در استان مرکزی در سال جاری بالغ بر ١٥٠٠ میلیارد تومان می باشد که از بودجه برخی سازمانهای حمایتی در کشور نیز افرونتر می باشد .
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی در سخنانی گفت : خوشبختانه در بحران های اخیر حوزه های کارگری در اراک سازمان تامین اجتماعی در ارایه خدمات خود به بیمه شدگان بدون تاخیر عمل نموده است و نهایت تعامل و همکاری را علی رغم مطالبات سنگین خود از برخی واحدهای بزرگ صنعتی با کارفرمایان این واحدها و کارگران داشته است .
وی در پایان با اشاره به بدهی های بالغ بر ٥٠٠ میلیارد تومانی برخی واحدهای صنعتی به تامین اجتماعی استان مرکزی خواستار حمایت ارکان حاکمیتی استان به جهت جلوگیری از بحران تامین اجتماعی در استان مرکزی شد .
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی در این دیدار گفت : چنانچه هر چه سریعتر در اجرای طرح تحول سلامت بازنگری صورت نگیرد صندوق های بیمه ای و در راس آن سازمان تامین اجتماعی ورشکست خواهند شد .
دکتر عدلی افزود : بهترین حالت در اجرای طرح تحول سلامت سوق دادن خدمات در طرح تحول سلامت به سوی بیماران سرطانی ، تالاسمی و بیماران خاص است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =