نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل با اشاره به تحرکات موذیانه عربستان در منطقه و تهدید ایران گفت: آل‌سعود درپی تشدید نزاع قدرت در عربستان به‌دنبال انحراف افکار عمومی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: ورود آل سعود به بازی خطرناک با ایران در واقع سرپوشی برای مخفی کردن نزاع قدرت و نارضایتی در عربستان است.

وی ادامه داد: عصبانیت و حرکت‌های غیرمنطقی عربستان در پی انقراض داعش و نفله شدن ۳۰۰ میلیارد دلار این کشور در سوریه و ناکام ماندن و هدر شدن بیش از ده میلیارد دلار این رژیم در یمن نیست بلکه به دلیل شکل‌گیری نسل جدیدی است که تحمل جامعه سنتی قبیله ای عربستان و افکار تاریک وهابیت و چپاول بیت المال توسط شاهزاده ها را بر نمی تابند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر کار به همین منوال پیش برود با نزاع شاهزاده ها بر سر قدرت، فروپاشی دولت سعودی حتمی است، ادامه داد: آنها برای انحراف افکار عمومی و نسل جدید چاره را در درست کردن دشمنی موسوم به ایران و مذهبی کردن دعوا در منطقه می بینند.

وی با یادآوری بیانیه سازمان ملل که ایران هیچ دخالتی در ارسال موشک به یمن ندارد، تصریح کرد: وقتی ارتش عربستان قادر به مقابله با شبه نظامیان یمن نیست، نباید از حمله به ایران صحبت کند.

عاملی اظهارات آل سعود مبنی بر انتقال موشک از ایران به یمن را مسخره خواند و تاکید کرد: وقتی کپسول دارو را نمی توان به داخل یمن انتقال داد، انتقال کپسول عظیم موشک توسط ایران به یمن بیشتر مسخره است تا واقعیت.

وی در عین حال انقراض مجموعه ناپاک داعش را که به دست سپاه و رزمندگان بسیجی و مدافعان حرم صورت گرفت به تمام مقام معظم رهبری و دوست داران اهل بیت، انسانیت، عقلانیت، صلح و امنیت جهانی و امنیت تبریک گفت و اضافه کرد: شکست اصلی برای کسانی است که داعش را درست کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آمریکا، بخشی از کشورهای اروپایی، کشورهای مرتجع منطقه، مفتیان وهابی و امپراطوری رسانه ای غرب و دستگاه های تبلیغاتی مرتجعین را حامیان اصلی داعش برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه شکست داعش، شکست این حامیان عمده جهانی و منطقه است، بیان داشت: لذا ارزش این پیروزی فوق العاده است و در واقع شکست داعش، شکست آمریکا و برنامه های منطقه ای استکبار جهانی است.

عاملی متذکر شد: این پیروزی را باید به طور خاص به مقام معظم رهبری تبریک گفت که با تیزبینی و آینده نگری خاص سنگر مبارزه با داعش را در خارج از مرزها تعیین کردند.

وی همچنین از مردم استان اردبیل به خاطر کمک رسانی فوق العاده به زلزله زدگان استان کرمانشاه تشکر کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =