میزان نوشت: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران از واگذاری کودکان چند قلوی بی سرپرست به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبر داد.

 ابراهیم خاکی با اشاره به واگذاری فرزندان بی سرپرست به دختران مجرد، اظهار کرد: طرحی که به منظور واگذاری کودکان بی سرپرست به دختران مجرد مطرح شده، در شهر تهران نیز اجرایی شده است.

وی افزود: در این زمینه طی ماه‌های گذشته تعدادی از کودکان به دختران مجرد واگذار شده اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به آخرین آمار واگذاری کودکان به دختران مجرد تاکید کرد: طی ماه‌های گذشته، ۱۵ دختر مجرد با ثبت درخواست و طی کردن فرآیند قانونی در تهران، اقدام به دریافت فرزند کرده اند.

خاکی درمورد استقبال شهروندان از سرپرستی کودکان بی سرپرست اظهار کرد: با توجه به میزان واگذاری کودکان در سال جاری به خانواده ها، تعداد بچه‌ها در شیرخوارگاه‌های تهران کاهش پیدا کرده است به طوری که اکنون در شیرخوارگاه آمنه که ظرفیت نگهداری ۳۰۰ کودک را دارد در حال حاضر ۹۰ کودک نگهداری می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت نخست ما در سازمان بهزیستی واگذاری کودکان به خانواده‌ها است اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور به دنبال مرکز زدایی و واگذاری کودکان در کمترین زمان ممکن به خانواده‌ها است و در همین زمینه شاهد تعامل خوب حوزه قضایی هستیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه " استقبال خانواده‌ها از پذیرش کودکان بیمار و یا معلول بی سرپرست افزایش یافته است" اذعان کرد: شاهد هستیم که برخی از خانواده‌ها در این چند وقت اخیر برای پذیرش کودکان معلول یا بیمار اقدام کرده اند و شاهد فرهنگ سازی خوبی در این زمینه هستیم.

خاکی ادامه داد: از ۳۳۰ کودک واگذاری شده در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ در شهر تهران، ۲۰ درصد از کودکان دارای پرونده پزشکی بوده اند ضمن اینکه ۸ تن از آن‌ها نیز معلول ذهنی بوده‌اند.

وی از واگذاری کودکان چندقلو به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبرداد و بیان کرد: تعدادی از کودکان واگذار شده به خانواده سه قلو یا دو قلو بوده اند که این کودکان نیز به همراه هم به خانواده‌های متقاضی واگذار شده اند.

42234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =