مهر نوشت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با نامگذاری بوستان‌هایی به نام شهید حججی در منطقه ۱۱ و توران خانم در منطقه ۲۰ موافقت کردند.

در بیست و نهمین جلسه شورا بررسی اعتراضات آرای کمیسیون ماده ۷ و نیز نامگذاری چند بوستان فاقد نام در مناطق مختلف تهران در دستور قرار گرفت.

نام گذاری بوستان بی نام (دوستدار کودک) واقع در منطقه ۲۰ به نام توران خانم یکی از مواردی بود که در صحن شورا مطرح شد.

حسن رسولی نیز با بیان اینکه بنده با پیشنهاد کمیسیون نامگذاری بوستان به نام توران‌خانم موافق هستم و مخالفتی ندارم، گفت: بنده اعتقاد دارم به احترام این بانوی بزرگ باید نام کامل ایشان را برای این پارک بگذاریم چرا که به غیر از اهالی محل افراد کمتری که از آنجا عبور می‌کنند آشنایی به شخصیت وی ندارند.

محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون نامگذاری شورای نیز با اشاره به نامگذاری معابر و خیابان‌ها توسط این کمیسیون تاکید کرد: با شروع به کار شورای پنجم، کمیسیون نامگذاری فعالیت خود را آغاز کرد به طوری که اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است.

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این امر گفت: سرکار خانم توران میرهادی یکی از فعالان سرشناس حوزه کودکان بودند. وی در حوزه کودک شناخته شده است به همین دلیل یکی از بوستان هایی که با محوریت شهر دوستدار کودک در منطقه ٢٠ احداث شده است با پیشنهاد حجت نظری عضو شورای شهر تهران به نام این بانوی فرهیخته نام گذاری شد. در نهایت اعضای شورای شهر تهران با ١٦رای موافق از ١٧ رای ماخوذه با تغییر نام بوستان دوستدار کودک در منطقه ٢٠ تهران به بوستان توران خانوم موافقت کردند.

در این جلسه همچنین نام گذاری بوستان بی نام واقع در منطقه ۱۱ به نام شهید محسن حججی نیز به رای گذاشته شد که اعضای شورا با اکثریت تام به آن رای موافق دادند.

در این جلسه همچنین نام گذاری بوستان بی نام واقع در محدوده منطقه ۱۱ به نام دامپزشک نیز با موفقت اعضای شورا به تصویب رسید. در این جلسه همچنین سه پرونده بررسی اعتراض مالک به نظریه کمیسیون ماده ۷ مورد بررسی قرار گرفت.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری رییس کمیسیون تجدیدنظر باغات در بررسی اعتراض مالک پلاک ثبتی ۴/۱۹۰۱/۳ گفت: رای کمیسیون تجدید نظر این بوده که بر اساس مستندات این ملک باغ نیست از جمله اینکه بیش از ۵۰ درصد در وضع موجود بنای صنعتی وجود دارد و درمورد عوارض تعیین شده و غرس درختان رای کمیسیون بدوی ماده ۷ مورد تایید است و با عنایت به وضعیت مناسب فضای سبز موجود و نحوه صیانت از درختان اعمال ماده ۴ منتفی و حفظ حداقل بیست درصد از مساحت کل به منظور ایجاد فضای سبز الزامی است.

این رای از سوی اعضای شورا مورد پذیرش قرار گرفت. در ادامه دو پرونده دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت که نظر کمیسیون با پذیرش اکثریتی از سوی اعضای شورا مورد موافقت قرار گرفت.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =