نمایشگاه عرضه محصولات 30 صندوق خرد محلی استان بوشهر در سال 96 که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال «مقاومت اقتصادی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است با هدف ایجاد اشتغال مناسب و پایدار در روستای بویری از توابع شهرستان دشتستان برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین، نمایشگاه عرضه محصولات 30 صندوق خرد محلی استان بوشهر در سال 96 که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال «مقاومت اقتصادی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است با هدف ایجاد اشتغال مناسب و پایدار در روستای بویری از توابع شهرستان دشتستان برگزار گردید.

اعضای این صندوق با دریافت تسهیلات اشتغالزایی کم بهره از صندوق کارآفرینی امید و تولید محصولات مختلف شامل صنایع دستی، پوشاک و لباس محلی، تولید محصولات غذایی مختلف از خرمای استان و ... باعث ایجاد اشتغال برای بیش از 480 نفر از بانوان روستایی استان شده اند.

در این نمایشگاه که با استقبال و همکاری پرشور و بی نظیر اهالی روستای بویری و توابع برگزار گردید علی اصحابی معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید، مرتضی شهبازی مدیر صندوق استان بوشهر، خانم مافی مدیر پروژه صندوق های خرد محلی کشور و تنی چند از مسئولین و مدیران استانی حضور یافتند و از نمایشگاه محصولات تولیدی دیدن کردند.

علی اصحابی در سخنانی افزود: تقویت صندوق های خرد محلی برای تقویت توان تولید و استفاده از ظرفیت و منابع روستایی که از ارکان تولید و اشتغال هستند از برنامه های مهم صندوق کارآفرینی امید است.

وی اضافه کرد: شناخت و بکارگیری مجموعه منابعی که در روستا است و تشویق و ترغیب روستائیان بویژه قشر بانوان در قالب صندوق های خرد و همچنین حمایت و تقویت این صندوق ها می تواند تحولی در توسعه اشتغال محلی و روستایی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت است، باشد.

اصحابی بیان کرد: خدمات صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغال زایی و حمایت از کارگاههای تولیدی در چند سال اخیر برابر طول عمر دولت های نهم و دهم بوده است.

معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: روند حمایت صندوق از این صندوق های خرد برای ارائه خدمات بیشتر به اعضا همچنان با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت تا فعالیت صندوق ها و توسعه کسب و کار در روستاها بیشتر رونق گیرد.

خانم مافی مدیر پروژه صندوق های خرد محلی کشور گفت: امروزه بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف دنیا به مقام‌های مهمی دست یافتند و بانوان با شرکت در فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال باعث رونق بیشتر اقتصاد کشور و رفاه بیشتر خانواده ها شده اند.

وی اضافه کرد: هدف و سیاست صندوق کارآفرینی امید حمایت از کسب وکارهای خرد وکوچک و اشتغالزایی پویا و هدفمند می باشد که یکی از ابعاد آن ایجاد صندوق های خرد محلی در کشور با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان روستایی که از امکانات کمتر و انگیزه بیشتری برای اشتغال و کسب درآمد برخوردارند، می باشد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر گفت: از 600 صندوق خرد زنان روستایی که در سال 95 در سطح کشور تشکیل و حمایت شد 30 صندوق سهمیه استان بوشهر بود که 480 فقره تسهیلات با حداقل همین تعداد اشتغالزایی به این صندوق ها پرداخت شد.

مرتضی شهبازی افزود: این صندوق ها که در روستاها توسط بانوان تشکیل شد در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع دستی، خدمات و تولیدات خانگی فعالیت می کنند که بیشترین حوزه فعالیت آنها در زمینه صنایع دستی محلی است.

وی یادآور شد: اعضای صندوق و کارآفرینان روستایی بیش از هر چیز نیازمند خلاقیت در تولید، عرضه و یافتن روشهای موثر بازاریابی هستند که با توجه به علاقه مند بودن تولیدکنندگان بیش از هر چیز باید به این مقوله پرداخت.

مدیر صندوق کارآفرین امید شهرستان دشتستان گفت: طبق تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید با صندوق خرد زنان روستایی در سال 95 برای تقویت و حمایت از فعالیت های زنان روستایی و بانوان کارآفرین ایجاد 600صندوق خرد در کشور در دستور کار قرار گرفت که از 30صندوق سهیمه استان بوشهر 24صندوق در روستاهای دشتستان تشکیل شد.

کیمیا کوهکن افزود: با همت، تلاش و علاقه بانوان روستایی شهرستان دشتستان پس از تشکیل و آغاز فعالیت صندوق ها به هر صندوق تسهیلات کم بهره تا سقف 150 میلیون ریال پرداخت شد و همچنان این روند ادامه خواهد داشت.

درپایان مراسم نیز با اهداء لوح و جوایز از شرکت کنندگان و بانوان کارآفرین تقدیر بعمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =