میزان نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هیئتی از این کمیسیون به میانمار اعزام می‌شود، از درخواست تشکیل جلسه ویژه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار خبر داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به ارائه گزارشی از جلسه فوق‌العاده صبح امروز این کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: این جلسه با حضور اعضای کمیسیون و همچنین ابراهیم رحیم‌پور معاون وزیر امور خارجه و همکاران وی با هدف بررسی فاجعه نسل‌کشی آشکار مسلمانان در میانمار و اقدامات عملی لازم برای خاتمه دادن به این جنایات تشکیل شد.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: معاون وزیر خارجه در این جلسه همچنین گفت که مذاکرات با مقامات برمه و بنگلادش نیز در حال انجام است، این در حالی است که جمهوری اسلامی بیش از ۳ میلیون مهاجر را پذیرفته، به مدارس ما می‌روند، ازدواج می‌کنند، کار می‌کنند، دانشگاه می‌روند، ولی حتی اگر مسلمانان میانمار شهروند هم نباشند، نباید برخورد ضانسانی با آنان شود.

نقوی حسینی در ادامه گفت: آقای رحیم‌پور در این جلسه عنوان کرد که این جانب همراه با هیئتی و کمک‌های بشردوستانه روز جمعه عازم بنگلادش هستم؛ خانم هاجر چنارانی عضو کمیسیون نیز براساس تصویب کمیسیون و پیشنهاد وزارت خارجه، هیأت مذکور را همراهی خواهد کرد.

به گفته نقوی حسینی، در پایان جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع‌بندی پیشنهادات عملی، اقدامات ذیل به تصویب کمیسیون رسید:

۱ـ اعزام هیئت از کمیسیون به منطقه و میانمار

۲ـ کمک‌های بشردوستانه مجلس و نمایندگان محترم به مسلمانان میانمار

۳ـ نامه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همتایان خود در مجالس کشور‌های اسلامی

۴ـ گفت‌وگوی تلفنی رئیس مجلس با رؤسای مجالس کشور‌های اسلامی

۵ـ درخواست تشکیل جلسه ویژه وزرای امور خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی و بررسی موضوع

۶ـ درخواست از صلیب سرخ جهانی برای کمک‌رسانی به آن‌ها در میانمار و بنگلادش

۷ـ ورود هلال احمر و کمک به مسلمانان میانمار و درخواست کمک از سایر هلال احمر کشور‌های اسلامی

۸ـ تماس با کشور‌های چین و روسیه برای حمایت از مسلمانان

۹ـ صدور بیانیه حقوق‌بشری کمیته حقوق‌بشر کمیسیون در محکومیت موضوع و پیگیری حقوقی مسئله

۱۰ـ مذاکره با کشور‌های همسایه میانمار و طرح خطر رشد افراطی‌گری به دنبال فشار‌ها و اقدامات جنایت‌آمیز علیه مسلمانان میانمار

۱۱ـ فعال کردن سازمان‌های مردم‌نهاد حقوق بشری در داخل و خارج از کشور

۱۲ـ فعال کردن تمامی رسانه‌ها در جهت به نمایش گذاشتن جنایات مذکور

جایزه صلح نوبل از رهبر میانمار پس گرفته شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جنایت میانمار در کلاس خارج از فقه در اینستاگرامش نوشت: با وجود تعطیلات تابستانی مجلس، به لحاظ اهمیت موضوع، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه فوق العاده ای برای بررسی ابعاد جنایت در میانمار تشکیل خواهد داد. نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم با اشاره به اهدا جایزه صلح نوبل به رئیس دولت میانمار، گفت که تاسف بارتر از جنایتی که توسط دولت میانمار در حال انجام است، اهدا جایزه صلح نوبل به رئیس این دولت است که نشان می دهد این جایزه با هدف تشویق اسلام ستیزی و به عنوان یک معیار اهدا می شود. انتظار می رود که اولین گام در راستای پایان دادن به جنایت دولت میانمار، لغو جایزه صلح نوبل باشد و تشکیلات جایزه صلح نوبل عدم رضایت خود را اعلام و موضع گیری کنند. سازمان ملل نمره کامل مردودی در این نسل کشی وحشیانه را دریافت کرده است؛ شورای امنیت برای احتمال به کارگیری سلاح هسته ای توسط کره شمالی جلسات متعدد برگزار و قطعنامه های مکرر صادر کرد و شاهد اعمال سخت ترین تحریم ها علیه این کشور بودیم. اما سوال این است که شورای امنیت سازمان ملل چگونه در برابر کشتار واقعی و آوارگی صدها هزار مسلمان سکوت می کند، آیا سلاح هسته ای چیزی جز کشتار انسان های بی گناه است، پس چطور در مقابل کشتار بی رحمانه سکوت می کند.

او در ادامه نوشت: دبیرکل سازمان تنها به محکومیت جنایت در میانمار بسنده می کند؛ این رفتارها نشان دهنده آن است که سیاست های دولت میانمار هماهنگ با قدرت های بزرگ صورت می گیرد و هدف اصلی آن اسلام ستیزی است ولی بدانند نه فقط به نتیجه نمی رسند بلکه هر کودک میانماری که وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار می گیرد و در این حملات بی رحمانه به شهادت می رسد و صدها هزار انسان بیگناه آواره می شود عامل مهم پاسخگویی به جنایت های امروز ساختار سیاسی حاکم جهان است. وظیفه سازمان ملل تامین امنیت جهان است. سکوت مجامع رسمی بین المللی پذیرفته نیست و نباید تنها به محکومیت بسنده کنند. جهان اسلامی تحرک لازم را ندارد، با وجود اینکه جلسه ویژه در اجلاس سران برگزار شد اما اقدام های جدی تر ضروری است و باید وزارت امور خارجه تماس های مکرر با کشورهای اسلامی برای افزایش فشار به دولت میانمار و سازمان ملل داشته باشد.

 

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    1 1
    جایزه نوبل رو زمانی که این خانم در حصر حکومت بوده وسمتی نداشته بهش دادن آقای بروجردی