مردم خیر و نیکوکار آذربایجان‌غربی، بخش دیگری از کمک‌های خود را برای مردم زلزله زده غرب کشور در استان کرمانشاه ارسال کردند.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، کمک های مردمی و انساندوستانه مردم استان به سوی مردم زلزله زده استان کرمانشاه در حال ارسال است.

دومین محموله پویش انسانیت به کرمانشاه ارسال شد

با همکاری گروه‌های رسانه ای استان، خبرنگاران با همراهی برخی مدیران و مسئولین استانی و با کمک مردم خیر، دومین محموله پویش شامل مواد خوراکی، چادر، فرش، البسه گرم، مواد شوینده، آب معدنی و وسایل گرمایشی به استان کرمانشاه ارسال شد.
پویش انسانیت که با همراهی خبرنگاران رسانه های جمعی، مدیران کل ورزش و جوانان، استانداری و بهزیستی آذربایجان غربی و همراهی معاون سیاسی امنیتی فرماندار ارومیه تشکیل شده بود طی ۵ روز بیش از یکصد تن انواع کمک های غیرنقدی را جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال کرد.

امداد فرهنگی طرح کمک های کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری آذربایجان غربی هم برای کمک رسانی به قشر کودک و نوجوان زلزله زده استان کرمانشاه طرحی را برای جمع آوری و ارسال انواع کتاب، اسباب بازی و لوازم التحریر آغاز کرده است.
این طرح قرار است طی ۱۰ روز با مشارکت مردم و کانون پرورش فکری صورت گیرد.

اعزام کاروان ماشین آلات عمرانی آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده کرمانشاه

تقی کهوریان معاون امورعمرانی استاندار و جانشین رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در این مورد گفت: با بسیج تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی، نزدیک به ۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین عمرانی برای سرعت دهی به روند آواربرداری و آغاز عملیات بازسازی در مناطق حادثه دیده در زلزله کرمانشاه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه پیش از این نیز سازمان ها و دستگاههای اجرایی بویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد کشاورزی استان ماشین آلات خود را برای مشارکت در عملیات امداد و نجات و آواربرداری به مناطق زلزله زده اعزام کرده اند، افزود: در این مرحله ۳۰ دستگاه کمپرسی از سوی شهرداری های استان، ۱۰ دستگاه لودر، ۶ دستگاه بیل مکانیکی چرخ زنجیری از اداره کل مدیریت بحران، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین شرکت آب منطقه ای به همراه اکیپ های پشتیبانی و خدمات فنی و تعمیرات به بخش های گهوراه و نیونیچ در شهرستان دالاهو اعزام می شوند.
کهوریان همچنین به برنامه بازسازی ۲۰۰۰ منزل مسکونی در شهرستان دالاهو کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: براساس تکلیفی که از سوی ستاد بازسازی مناطق زلزله زده به استان شده است، بازسازی ۲۰۰۰ خانه روستایی و شهری در ۱۴۳ روستای شهرستان دالاهو و شهرهای کرند غرب، گهوآره و ریجاب برعهده آذربایجان غربی است.

کمک ۲۵ میلیارد ریالی مردم شهرستان تکاب به زلزله زدگان کرمانشاه

ایرج ثقفی فرماندار تکاب گفت: ۳۵۰ تن اقلام ضروری از جمله مواد خوراکی، بهداشتی، لوازم گرمایشی، البسه گرم، چادر امدادی، آب معدنی و مواد شوینده به استان کرمانشاه ارسال شد.
وی اضافه کرد: همچنین ۲۵۰ تخته فرش، ۳۰۰ دستگاه چادر امدادی، ۸۰۰ کیلوگرم نایلون، پنج هزار تخته پتو، ۲ تن برنج، سه تن روغن، ۲تن سیب، یک تن خرما، ۵۰۰ کیلوگرم حبوبات، یکهزار قوطی انواع کنسرو و هفت تن نان و همچنین ۲ هزار قوطی شیرخشک، ۳۰۰ بسته پوشاک بچه و ۳۰۰ کارتن مواد شوینده از تکاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شده است.
ثقفی میزان کمک های نقدی مردم تکاب را بیش از ۱۵۰میلیون ریال اعلام کرد.

ارسال دومین محموله بزرگ کمک‌های غیرنقدی مردم استان

دومین محموله بزرگ کمک های غیرنقدی مردم استان آذربایجان‌غربی به استان کرمانشاه ارسال شد.
این محموله شامل بیش از ۵۹ کامیون و تریلر و ۶۰ امدادرسان جمعیت هلال احمر بود که در حضور مسئولین استانی به سوی استان کرمانشاه رهسپار شد.

 

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =