افتتاح تربت خانه و رونمایی از ضریح مطهر امامزاده پیر محمد (ع) شهرستان سلسله ودلفان

همزمان با هفتمین روز دهه وقف با عنوان (وقف واقتصاد مقاومتی ) ، طی مراسمی تربت خانه آستان امامزاده پیر محمد (ع) شهرستان سلسله افتتاح و از ضریح مطهر این امامزاده رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در ابتدای این مراسم معنوی، حجت الاسلام والمسلمین خاکباز با اشاره به حدیث شریف از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند:« یا علی (ع) قبر فرزندانت بقعه ایی از بقاع بهشت است» به تبیین جایگاه والای امامزادگان پرداخت و خدمت به امامزادگان به عنوان فرزندان فاطمه زهرا(س) را باعث سعادت دنیوی و اخروی دانست.

در ادامه رضایی پورمعاون بهره وری اداره کل اوقاف گفت: ساختمان این بقعه متبرکه به مساحت 144 متر مربع با سازه اسکلت فلزی احداث شده و به استثنای نمای بیرونی ، تمامی کارهای عمرانی تربت خانه تکمیل شده است ایشان افزود: عملیات گنبد این امامزاده هم با توجه به شرایط خاص جغرافیایی با سازه فلزی و ورق استیل طلایی ساخته شده است .ضریح مطهر این امامزاده واجب التعظیم ، توسط هنرمندان برجسته اصفهانی با الگو گیری از ضریح مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مساحت 6 متر مربع و با سازه اصلی چوب چنار با مهره ما سوره های درجه یک و چهار عدد گلدانی در چهار گوشه ی فوقانی ساخته و نصب شده است.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای احداث این بقعه ی متبرکه را قریب به 3 میلیارد ریال دانست که از محل کمک های مردم یاری طرح مودت و اعتبارات دولتی و سازمانی تحقق یافته است.

مهدوی معاون فرماندار سلسه دیگر سخنران این مراسم بود که در صحبت هایی از تلاش های اداره کل اوقاف و امور خیریه در رسیدگی به بقاع متبرکه ، امامزادگان تجلیل کرد و از تلاش های انجام شده در احداث بقعه متبرکه ی امامزاده پیر محمد (ع) تقدیر و برای همکاری در جهت سایر فعالیت های عمرانی در این بقعه اعلام آمادگی کرد.

بابایی مدیر منابع طبیعی شهرستان سلسله نی ضمن حضور در این مراسم معنوی از همکاری این اداره در جهت اخذ سند مالکیت این بقعه ی متبرکه برابر تفاهم نامه ی فی ما بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان منابع طبیعی خبر داد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =