ایسنا نوشت؛ معاون امور آموزش خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران خبر داد: همزمان با ایام ورود تاریخی حضرت معصومه(س) به قم پرتال جامع خانه کارگر کشور در قم رونمایی شد.

پرویز نصیری امروز در همایش دبیران اجرایی خانه های کارگر سراسر کشور در سالن اجتماعات تامین اجتماعی قم عنوان کرد: همزمان با ایام ورود تاریخی حضرت معصومه(س) به قم پرتال جامع خانه کارگر کشور در قم رونمایی شد.

معاون امور آموزش خانه کارگر کشور در خصوص ضرورت های راه اندازی سامانه متمرکز عضویت آن لاین افزود: این سامانه قابلیت های زیادی همچون افزایش عضو گیری و تشکیل بایگانی مکانیزه از پرونده عضویت دارد.

وی تصریح کرد: گسترش دفاتر اقماری عضو گیری در کشور در قالب کارگزاری و دسترسی آن لاین شعب به بانک اطلاعات و شناسایی اعضای فعال و افزایش دقت در عضو گیری و صرفه جویی در زمان و هزینه های شعب از دیگر ویژگی های این سامانه می باشد.

معاون امور آموزش خانه کارگر کشور یادآور شد: از دیگر خدمات این سامانه ساماندهی عضویت و صدور غیر متمرکز کارت های عضویت و افزایش انسجام و یکپارچگی درون تشیکلاتی است.

وی بیان کرد: بر اساس آمار تامین اجتماعی بالغ بر 12 میلیون کارگر در کشور فعالیت دارند که تنها 2 میلیون نفر در خانه کارگری عضویت دارند و از خدمات آن بهره مند می شوند.

نصیری اظهار داشت: کارگران می توانند با ورود به کارتابل خانه کارگر از خدمات تشکیلات خانه کارگر به طور غیر حضوری استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش بر آنیم تا پای درد دل های دبیران خانه کارگری در زمینه مشکلات این قشر تلاش گر بنشینیم متاسفانه معضلات عمومی کارگران نداشتن امنیت شغلی نیروی کار و حضور نیروی بیگانه و اتباع در مشاغل می باشد.

معاون امور آموزش خانه کارگر کشور ادامه داد: بعضی از دستگاههای دولتی در جهت ساماندهی نیروی کار اتباع ناهماهنگی دارند اتباع بیگانه که امکان اقامت دارند زمینه اشتغال نیز برای آن ها فراهم می شود در حالی که این امر فرصت شغلی کارگر به ویژه در حوزه ساختمان را با مشکل مواجه می سازد.

وی عنوان کرد: این موضوعات در همایش مورد بررسی دقیق قرار گرفته و درخواست جدی از مسئولان و وزارت کشور در جهت همکاری با وزارت کار داریم تا با فیلتر های مناسب و مجوزهای خاص زمینه اشتغال اتباع را ندهند.

نصیری بیان کرد: اگر کارفرما با مجوزهای لازم به جذب نیروی اتباع بپردازد بخش زیادی از دغدغه های کارگری از میان می رود.

وی گفت: باید سخت گیری های لازم در صدور مجوز اتباع اتخاذ شود تا امکان اشتغال برای کارگران ایرانی از میان نرود بی شک با هماهنگی وزارت کار می توان برای اتباع نیز اشتغال متناسب با نیاز کشور فراهم ساخت.

معاون امور آموزش خانه کارگر کشور بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی بیش از 44 میلیون نفر را تحت پوشش دارد و در حال حاضر به دلیل هزینه های بالای طرح تحول سلامت دچار بحران است.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه 128 میلیارد تومان از بدهی های دولت به تامین اجتماعی پیش بینی شده است که یک درصد بدهی های دولت به تامین اجتماعی می باشد و فاصله زیادی با پرداخت های مورد انتظار دارد.

نصیری اظهار داشت: یکی از انتظارات مهم در ساماندهی جامعه کارگری، افزایش ضریب نفوذ تامین اجتماعی است به ویژه اینکه در حال حاضر 3میلیون نفر کارگر هنوز بیمه نیستند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =