مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: در برنامه امسال با همکاری مراجع قضایی، مسدود کردن 600 حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته‌است.

به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی نظری در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گلستان در گزارشی از میزان نزولات جوی در پنج حوزه آبریز استان اظهار کرد: در سال گذشته با کاهش 15/2 درصدی نزولات جوی روبرو بودیم و با وجود توانمندی 300 میلیون مترمکعبی سدهای استان تنها 124 میلیون متر مکعب ذخیره‎سازی کردیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه چاه‎های غیرمجاز و مقابله با اضافه برداشت از چاه‎های مجاز، تصریح کرد: در برنامه امسال ما با همکاری مراجع قضایی مسدود کردن 600 حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان همچنین اجرای پروژه‎هایی نظیر نصب کنتور هوشمند آب و برق، ساماندهی دستگاه‎های حفاری در کل استان، سیستم جامع بانک اطلاعاتی، مطالعه و ایجاد تشکل آب‌بران آب زیرزمینی، مطالعه تعیین حداکثر سقف کف‌شکنی، مطالعات مدیریت حفاظت کیفی منابع آب و مطالعه و اجرای طرح‎های تغذیه مصنوعی را از مهمترین اقدامات در دست اجرا حوزه حفاظت از منابع آب برشمرد.

لازم به ذکر است در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که با حضور مدیران ارشد دستگاه های اجرایی مرتبط با مسئله آب برگزار شد، پیرامون مصوبات پیشین و فعلی جلسه بحث و تبادل نظر صورت‌گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =