۱۰تیترداغ دنیای آی‌تی از پلتفرم خانه هوشمند ال‌جی تا داستان خرید اپل توسط گوگل به قیمت ۹میلیارد دلار

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز چهارشنبه 19 مهر 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1 - زاکربرگ با ترکیب فناوری موجود در واقعیت مجازی Oculus و نقشه‌های سه بعدی تهیه شده بر اساس هوش مصنوعی، روش کمک به تیم های امداد و نجات در پورتوریکو را به صورت از راه دور نشان داد. نقشه چگالی مکانی ساکنین جزیره قبل و بعد از طوفان توانسته کمک موثری هنگام امدادرسانی به آسیب دیدگان کند.

شماره 2- پی سی واقعیت مجازی Omen X ساخت اچ پی به قیمت 2500 دلار راهی بازار شد. پردازنده نسل هفتم آی سون با گرافیک جی تی ایکس 1080 و تجهیزات واقعیت مجازی بهمراه هدست مخصوص از امکانات این پی سی است.

شماره 3- دستیار صوتی کورتانای مایکروسافت به طور رسمی روی اسکایپ، نسخه آی او اس و اندروید نشست تا بتواند هنگام چت به جای شما به برخی سوالات جواب دهد. اطلاعات نقشه، آب و هوا و پروازها بخشی از این دستیار دیجیتالی است که داخل اسکایپ نصب شده است.

شماره 4- نسخه جدید آی تیونز 12.6.3 و 12.7 اجازه مدیریت اپلیکیشن و صدای زنگ گوشی را از روی دسکتاپ به کاربران می دهد.

شماره 5- آی پد پرو نسل بعدی به فناوری تشخیص چهره اپل مجهز خواهد شد. همچنین فناوری TrueDepth برای تصویر بهتر پرتره، تجربه جدید آی پد بازان در سال 2018 می‌شود.

شماره 6- به دنبال قتل عام مردم در لاس وگاس، یوتیوب ویدئوهای آموزش سلاح را حذف می کند. سخنگوی یوتیوب این کار را بخشی از سیاست ضد محتوای مضر و خطرناک اعلام کرده است که این کمپانی مدتهاست دنبال می کند.

شماره 7- ال جی پلتفرم خانه هوشمند خود موسوم به SmartThinQ را به روی توسعه دهندگان نرم افزاری باز کرد. دولوپرها در سایت ال جی می توانند ثبت نام کرده تا به API دسترسی پیدا کنند. پلتفرم مذکور با اینترنت اشیاء سازگاری دارد و تا 2020 و افزودن دستیار صوتی و هوش مصنوعی بسیاری از لوازم خانگی قابلیت «همیشه اتصال» را پیدا خواهند کرد.

شماره 8- انویدیا ادعا کرد با محصول موسوم به  Nvidia Drive PX Pegasus اولین کامپیوتر هوش مصنوعی را برای «ربات تاکسی‌ها» خلق کرده است. مدیران انویدیا در رخداد فنی GTC Europe در مونیخ ضمن رونمایی از محصول خود عنوان کردند پگاسوس 320 تریلیون محاسبه را در یک ثانیه انجام می دهد که 13 برابر سرعت کنونی کامپیوترهای موجود در خودروها است. قرار است از پگاسوس در خودروهای دی اچ ال استفاده شود.

شماره 9 - سایت خبری داوجونز سوتی خبری وحشتناکی داد. سایت مذکور در ساعت 9:34 صبح به وقت ET خبری منتشر کرد که بلافاصله آن را برداشت. در این خبر آمده بود که لری پیج از موسسین گوگل در زمان استیو جابز کمپانی اپل را 9 میلیارد دلار خریده است. مدیر سایت ضمن عذرخواهی آن را مشکل فنی خطاب کرد که ظاهرا قرار نبوده خبر چاپ شود اما شده است!

شماره 10- یک اکستیشن جعلی به جای اکستیشن  Adblock Plus روی کروم باعث آلودگی 37 هزار کامپیوتر شد. گوگل، اکستیشن جعلی را از فروشگاه خود حذف کرده و به نصب کنندگان این برنامه هشدار داد ممکن است قربانی یک بد افزار شده باشند که خود را به جای اکستیشن اصلی، نشانده و باعث فریب کاربران شده است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =