معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد گفت: سازمان استاندارد ایران به عضویت هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد (ISO) درآمد.

به گزارش خبرآنلاین، سودابه یحیی زاده صبح امروز در همایش بزرگداشت روز استاندارد در فرهنگسرای شهر اراک افزود: مدیریت فنی سازمان بین المللی استاندارد وظیفه مدیریت امور فنی 163 کشور را برعهده دارد و استاندارد هایی که توسط این کشورها تدوین می شود را مدیریت می کند.
وی ادامه داد: مدیریت فنی سازمان بین المللی استاندارد توسط کشورهای مطرح دنیا از جمله آمریکا، کانادا و فرانسه راهبری می شود و امسال کشور ایران موفق شد به عنوان یکی از 15 عضو هیات مدیره فنی این مدیریت پذیرش شود.
معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد خاطر نشان کرد: کشور ایران در راستای استاندارد سازی تولیدات محصولات حلال اقدام های مناسبی انجام داده است و یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید غذای حلال در بین کشورهای مسلمان به شمار می رود و در سال های آینده تسری استاندارد های حلال در حوزه گردشگری، پوشاک و محیط زیست به عنوان برنامه های مهم سازمان استاندارد دنبال می شود.
معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد یاد آور شد: بیش از 31 هزار و 500 استاندارد ملی توسط این سازمان تدوین و تجدید نظر شده است که یک سوم آن از سال 92 تا کنون بوده است.
یحیی زاده گفت: این اقدام در قالب یک طرح ملی برای بازنگری، تجدید نظر و به روز رسانی استانداردها و کمک به تولیدکنندگان برای تولید محصولات به روز و حضور هرچه بیشتر محصولات داخلی در بازارهای جهانی انجام شده است.
در ادامه سید علی آقازاده، استاندار مرکزی بیان کرد: ترویج و تحقق شعار 'ایرانی کالای ایرانی بخر' نیازمند تولید کالاهای باکیفیت و استاندارد در کشور است زیرا زمانی مردم به سمت استفاده از کالاهای داخلی می روند که از کیفیت آن اطمینان خاطر داشته باشند و این مهم با تلاش تولیدکنندگان محقق می شود.
وی ادامه داد: تولید کنندگان با تولید کالاهای با کیفیت و حرکت در مسیر استاندارد سازی ضمن حضور در بازارهای داخلی زمینه رقابت و حضور محصولات آنان در بازارهای خارجی نیز محقق می شود.
استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: 130 تا 140 هزار کارگر در سه هزار واحد صنعتی این استان به فعالیت اشتغال دارند که با احتساب خانواده آنان حدود 20 درصد جمعیت استان با صنعت استان ارتباط مستقیم دارند.
آقازاده گفت: نیاز است در کنار استاندارد سازی در تولید محصولات صنعتی استان مرکزی، مسئله آموزش به کارگران در دستور کار مدیران این واحدها قرار گیرد زیرا این مهم یکی از راهکارهای باارزش تولید کالاهای باکیفیت و فتح قله های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: استاندارد و رقابت در تولید کالاهای باکیفیت زمینه ساز حضور در بازارهای داخلی و بین مللی، ارز آوری و درآمد اقتصادی برای استان و کشور است.
محمد رضا منصوری افزود: یکی از عوامل کاهش موفقیت تولیدکنندگان داخلی در بازارهای جهانی، نبود استاندارد های بین المللی در کالاهای تولیدی و محصولات داخلی است که نیاز در این حوزه اقدام مناسبی صورت گیرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: استاندارد سازی حداقل شاخص ها برای تولید کالاها است که برخوردار نبودن کالاها از این حداقل ها قابلیت مصرف توسط مصرف کنندگان را ندارد.
محمد حسینی افزود: رشد هشت درصدی کشور، یکی از هدفگذاری های انجام شده در سیاست های برنامه ششم توسعه است که رسیدن به این هدف با تلاش سازمان استاندارد برای افزایش کیفیت کالاها و افزایش صادرات محقق می شود.
وی ادامه داد: با تصویب مجلس شورای اسلامی برای افزایش کیفیت و استاندارد سازی محصولات بازرسان اداره استاندارد می توانند کالاهایی را که از استاندارد پایینی برخوردار هستند به صورت مستقیم به دستگاه قضا معرفی کنند.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در این همایش گفت: 655 واحد تولیدی این استان تحت نظارت این اداره کل قرار دارند که 602 واحد آن فعال و تحت نظارت و بقیه در حال بازسازی و به روز رسانی امکانات و تجهیزات هستند.
ساحل سها افزود: یک هزار و 404 فرآورده استان مرکزی تحت نظارت اداره کل استاندارد این استان مدیریت و نشان استاندارد دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: 11 آزمایشگاه تخصصی از جمله فلز شناسی، غذا، کشاورزی، برق و الکترونیک زیر نظر اداره کل استاندارد استان مرکزی به خدمت رسانی به تولیدکنندگان فعالیت می کنند.
در این همایش با حضور معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد، استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استان مرکزی از تولیدکنندگان برتر در حوزه استاندارد سازی استان تقدیر شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =