۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده است

دیر کل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: در سال جاری ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛‌ حسین دشتی اظهار کرد: امسال 50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از منابع امداد و بانک در اختیار داشتیم که از این مقدار 5 میلیارد و 100 میلیون تومان از طریق صندوق امداد ولایت و 8 میلیارد تومان از طریق بانک های عامل تخصیص یافته است که البته معمولا عملکرد جذب تسهیلات در شش ماهه دوم تحقق می یابد و طبق برنامه ریزی های انجام یافته در نظر داریم که 100 درصد منابع مالی را جذب کرده و به هدف کمیته امداد که توانمندی اقتصادی خانواده ها است دست یابیم.

دشتی با اشاره به مشکلات پیش روی مددجویان برای دریافت تسهیلات یادآورشد: هم اکنون پرونده های دریافت تسهیلات به ارزش 10 میلیارد تومان در بانک ها وجود دارد که یکی از مشکلات مددجویان در دریافت تسهیلات تامین ضمانت برای دریافت این تسهیلات است که امیدواریم با مساعدت مدیران بانکهای عامل این مشکل نیز رفع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل افزود: افزایش مستمری مدد جویان نیز یکی دیگر از دلایل استقبال کم از دریافت تسهیلات اشتغالزایی شده است که در این راستا نیز با برگزاری جلسات متعدد و ارایه مشاوره به مددجویان و انگیزه های تشویقی درصدد سوق دادن مددجویان به دریافت این تسهیلات برای اشتغالزایی هستیم.

وی با بیان مهارت آموزی برای 4000 نفر از مددجویان تشریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در کنار برنامه های اشتغالزایی مهارت آموزی 4000 نفر از مددجویان را در دستور کار دارد که این موضوع نیز در 4 محور مهارت آموزی، پایدار سازی شغل های قبلی، آموزش برای کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموزان انجام گرفته است که در 8 ماهه اول سال موفق به اجرای این طرح برای 3769 نفر شده ایم.

دشتی ادامه داد: طرح های اشتغالزایی با توجه به بافت استان بیشتر دربخش دامداری است به طوریکه 60 درصد از کل طرح های اشتغالزایی کمیته امداد استان اردبیل در بخش دامداری است ولی با توجه به نوع و رقم تسهیلات اعطایی به مددجویان عمدتا به صورت دامداری سنتی انجام می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل افزود: در همین راستا و برای افزایش تولیدات و محصولات مددجویان با همکاری سازمان های مربوطه درصدد رعایت اصول اولیه بهداشت بودیم که در پی آن هم اکنون در استان اردبیل 9 درصد از شیر و پشم تولیدی استان از طریق دامداری های مددجویان کمیته امداد تامین می شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشاغل مورد نظر کمیته امداد استان اردبیل استفاده از ظرفیت های استان در بحث صنایع دستی به ویژه فرش بافی است که هم اکنون 3000 نفر از مددجویان به عنوان بافنده حرفه ای فرش در استان اردبیل مشغول به فعالیت هستند.

دشتی بیان داشت: اما با توجه به واسطه گری های موجود در بازار فرش کمیته امداد امام خمینی با همکاری سازمان میراث فرهنگی در نظر دارد که با نظارت و آموزش به بافی به بافندگان فرش و در پی آن افزایش کیفیت محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد بدون واسطه روانه بازار شده و از فروش محصولات خود بهره مناسب تری ببرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =