۱۶ نیروگاه خورشیدی در استان همدان ساخته می‌شود

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: 16 نیروگاه خورشیدی با قدرت 175 مگاوات در استان همدان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمدمهدی شهیدی، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: طی تعاملی که با فرمانداران شهرستانهای استان انجام شده، مشکلات و نیازهای هر یک از مناطق بررسی شده تا اقدامات مؤثری در راستای رفاه حال مردم و رفع مسائل آنها انجام شود.

وی با اعلام اینکه یکی از برنامه‌های عملیاتی این شرکت بهسازی شبکه‌های برق روستایی است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 31 کیلومتر از شبکه برق روستایی اصلاح شده است.

شهیدی خاطرنشان کرد: امسال 63 کیلومتر از شبکه‌های برق شهری نیز بهسازی و اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار جزو برنامه‌های اصلی این شرکت است، افزود: این امر برای تأمین برق پایدار و مستمر برای مشترکین صورت می‌گیرد که طی سال جاری 42 کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

شهیدی، اصلاح و بهبود روشنایی معابر شهری را از دیگر برنامه های شرکت توزیع نیروی برق دانست و گفت: سال گذشته 13 هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر اصلاح و بهینه سازی شد و 3 هزار و 400 چراغ جدید نیز نصب شده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تأمین روشنایی معابر در تأمین امنیت مناطق نیز مؤثر است، تصریح کرد: امسال نیز 10 هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر اصلاح و یک هزار و 500 دستگاه چراغ نیز نصب شده است.

شهیدی یکی دیگر از مباحث شرکت برق را برطرف کردن نقاط خطر آفرین و رفع حریم از شبکه‌ها دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون 846 مورد آزادسازی رفع حریم از شبکه‌های فشار ضعیف و 162 مورد نیز از شبکه‌های فشار متوسط استان صورت گرفته و 585 مورد از نقاط آسیب پذیر نیز اصلاح شده است.

وی با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان همدان، اظهار داشت: اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذاران و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان صورت گرفته و به عبارتی این استان به عنوان قطب نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است.

وی یادآور شد: تاکنون 2 نیروگاه خورشیدی امیرکبیر و خلیج فارس در مجموع با قدرت 14 مگاوات در استان به بهره‌برداری رسیده است و 2 نیروگاه خورشیدی شهدای همدان و بوعلی در ابراهیم آباد فامنین نیز به قدرت 14 مگاوات به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: همچنین 14 نیروگاه خورشیدی در مجموع با قدرت 115 مگاوات در دست اقدام است که تعدادی تا پایان سال جاری و مابقی نیز در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در پایان با بیان اینکه تمام نیروگاه‌های خورشیدی احداث شده با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی بوده است، گفت: 2 نیروگاه خورشیدی هر یک به قدرت 30 مگاوات نیز توسط یک شرکت چینی در شهرستان تویسرکان در دست احداث است.

 

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =