وزیر سرمایه‌گذاری مصر گفت: شاهزاده میلیاردر سعودی، الولید بن طلال، حدود ۸۰۰ میلیون دلار برای توسعه استراحتگاه و تفریحگاه فور سیزنز (چهار فصل) در شرم‌الشیخ سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سحر نصر گفت: شاهزاده میلیاردر سعودی، الولید بن طلال، حدود ۸۰۰ میلیون دلار برای توسعه استراحتگاه و تفریحگاه فور سیزنز (چهار فصل) در شرم‌الشیخ سرمایه‌گذاری می‌کند تا با گروه  هولدینگ طلعت مصطفی شراکت کند.

نصر در بیانیه‌ای گفت: سرمایه‌گذاری این میلیاردر سعودی همچنین شامل ۲ هتل جدید، که یکی در العالمین- که شهری در سواحل مدیترانه‌ای مصر است- و دیگری در مدیناتی- که مجتمعی مسکونی در نزدیکی شرق قاهره است- خواهد بود.

الولید مالک حدود ۴۰۰ هتل و استراحتگاه در مصر است و ۱۸ هتل دیگر هم درحال ساخت و ساز دارد.

در ماه جون، مصر یک قانون سرمایه‌گذاری که خیلی وقت بود با تاخیر مواجه شده بود را بالاخره تصویب کرد که هدف آن تسهیل تجارت در این کشور و تشویق مجدد سرمایه‌گذاران پس از سالها آشفتگی سیاسی به دنبال قیام سال ۲۰۱۱، می‌باشد.

مصر در ماه نوامبر واحد پولی خود، پوند را شناور کرد و تحت برنامه ۱۲ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول، در تلاش برای احیای جریان سرمایه پس از این که قیام مردمی باعث پراکنده شدن توریست‌ها و سرمایه‌گذاران شده بود، اصلاحات اقتصادی‌ای را انجام می‌دهد.

منبع: بلومبرگ

 

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =