۰ نفر
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کمیل قاسمی سند قهرمانی را امضا کرد

ایران در فینال جام جهانی کشتی آزاد با نتیجه 5-3 آمریکا را شکست داد و قهرمان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم‌های ملی كشتی آزاد ایران و آمریكا در فینال جام جهانی كه در كرمانشاه برگزار می‌شود به مصاف هم رفته‌اند.

حسن رحیمی 6 - آنتونی راموس صفر
در وزن 57 كیلوگرم كه اولین وزن هم هست، حسن رحیمی با دو بنده آبی به مصاف آنتونی راموس رفت. حسن رحیمی با خاك كردن حریف خود دو امتیاز گرفت و پس از آن داور كشتی را سر پا اعلام كرد تا رحیمی نتواند امتیازات بعدی را بگیرد. رحیمی پس از آن یك زیرگیری خوب هم انجام داد و دوباره حریف را خاك كرد تا دو امتیاز دیگر بگیرد و 4 امتیازی شود. 

رحیمی وقت اول را با نتیجه 4 بر صفر برد. در وقت دوم هم رحیمی مقابل حریف خود برتری داشت. رحیمی یك بار دیگر از حریف زیرگیری كرد و دو امتیاز دیگر گرفت. رحیمی 6 امتیاز جلو افتاد. رحیمی با همین 6 امتیاز توانست حریف خود را شكست دهد تا به قول هادی عامل گزارشگر این مسابقه، چراغ اول را روشن كند.

مسعود اسماعیل‌پور 6 - لوگان استیبر صفر

در وزن 61 كیلوگرم مسعود اسماعیل پور به مصاف لوگان استیبر قهرمان جهان رفت. مسعود اسماعیل پور در آغاز این رقابت بهتر از حریف كار كرد و داور به حریف اخطار داد. پس از آن یك اخطار هم به اسماعیل پور داده شد. سرانجام مسعود اسماعیل پور در ثانیه های منتهی به دقیقه دوم مسابقه، حریف را خاك كرد و دو امتیاز گرفت. پس از آن هم یك بارانداز انجام داد كه دو امتیاز دیگر گرفت و 4 امتیازی شد.
مسعود اسماعیل پور در وقت دوم، یك بار دیگر حریف را خاك كرد و دو امتیاز دیگر هم گرفت و 6 امتیازی شد. كشتی گیر ایرانی این رقابت، برتری خود نسبت به حریف را كاملا به رخ می‌كشید و با اداره كردن كشتی، سعی در حفظ نتیجه و ثبت دومین برد ایران بود. در نهایت مسعود اسماعیل پور با نتیجه 6 بر دو حریف را شكست داد تا دومین مسابقه هم به سود ایران به پایان برسد.

میثم نصیری 5 - فرانك مولینارو 4

در وزن 65 كیلوگرم میثم نصیری به مصاف فرانك مولینارو رفت. نصیری سابقه قهرمانی آسیا را دارد. داور برای نصیری تایم سی ثانیه گرفت كه نصیری نتوانست در این مدت امتیاز بگیرد و یك امتیاز به مولینارو رسید. مولینارو در ادامه این رقابت توانست نصیری را از تشك خارج كند و یك امتیاز دیگر هم گرفت. وقت اول كشتی با نتیجه دو بر صفر به سود حریف آمریكایی به پایان رسید.
در تایم دوم، مولینارو مجددا توانست امتیاز بگیرد. او میثم نصیری را خاك كرد و دو امتیاز گرفت. اما طلایی، مربی ایران به این موضوع اعتراض كرد كه خود نصیری این موضوع را نپذیرفت و دو امتیاز به حریف آمریكایی داده شد. نصیری شدت حملات خود را بیشتر كرد و توانست حریف را خاك كند. دو امتیاز به نصیری داده شد. نصیری دوباره حریف را خاك كرد و دو امتیاز دیگر هم گرفت و مسابقه 4-4 شد. نصیری در ادامه توانست حریف را از تشك خارج كند و یك امتیاز دیگر هم بگیرد. سرانجام نصیری با نتیجه 5-4 حریف را شكست داد تا سومین برد ایران هم ثبت شود.

مصطفی حسین خانی 2 - جیمز گرین صفر
چهارمین نماینده ایران، مصطفی حسین خانی بود كه در وزن 70 كیلوگرم به مصاف جیمز گرین رفت. داور برای كشتی گیر قرمز تقاضای اخطار 30 ثانیه كرد. اما این كشتی گیر آمریكایی نتوانست در این مدت امتیازی بگیرد و بنابراین یك امتیاز فنی به حسین خانی داده شد. كشتی گیر آمریكا هم یك اخطار گرفت. وقت اول مسابقه با همین یك امتیاز به پایان رسید.
با شروع وقت دوم، یك بار دیگر داور اخطار 30 ثانیه به كشتی گیر آمریكایی داد. جیمز گرین در این 30 ثانیه هم نتوانست امتیازی بگیرد و یك امتیاز فنی دیگر به حسین خانی داده شد و به گرین هم اخطار داده شد. مسابقه دو بر صفر به سود كشتی گیر ایرانی شد. كشتی چهارم هم با برد دو بر صفر به سود ایران به پایان رسید تا ایران خودش را در یك قدمی قهرمانی ببیند.

پیمان یاراحمدی 2 - جردن باروز 3
در پنجمین مسابقه، پیمان یاراحمدی در وزن 74 كیلوگرم به مصاف جردن باروز كشتی گیر سرشناس آمریكایی رفت. یاراحمدی توانست جردن باروز را خاك كند و دو امتیاز بگیرد. در ادامه، تلاش او برای بارانداز كردن باروز بی نتیجه ماند. باروز اما خیلی زود جبران كرد و با خاك كردن یاراحمدی، دو امتیاز گرفت. وقت اول كشتی با نتیجه دو بر دو مساوی به پایان رسید.
باروز در وقت دوم، یاراحمدی را از تشك خارج كرد و سومین امتیاز خود را گرفت. یاراحمدی تلاش زیادی كرد تا نتیجه را جبران كند اما جردن باروز مردی نبود كه به این راحتی امتیاز بدهد. این مسابقه با نتیجه 3-2 به سود باروز به پایان رسید تا آمریكا سرانجام به اولین برد برسد.

حسن یزدانی 4 - دیوید تیلور 8 (تیلور با ضربه فنی پیروز شد)
در وزن 86 كیلوگرم حسن یزدانی قهرمان المپیك به مصاف دیوید تیلور رفت. یزدانی كه از امیدهای ایران برای این مسابقات بود، خیلی زود حریف را از تشك خارج كرد و یك امتیاز گرفت. یزدانی برای دومین بار حریف را از تشك خارج كرد و به دومین امتیاز رسید. یزدانی مجددا پای حریف را از تشك خارج كرد و سومین امتیاز را گرفت. دومین اخطار هم به كشتی گیر آمریكا داده شد تا ثابت شود كه یزدانی قدرت برتر این میدان است. كشتی گیر آمریكایی در آخرین ثانیه های وقت اول، یزدانی را خاك كرد و دو امتیاز گرفت. مسابقه در وقت اول با نتیجه 3-2 به سود یزدانی تمام شد.
در تایم دوم، یزدانی با خارج كردن حریف از تشك، یك امتیاز دیگر هم گرفت و 4 امتیازی شد. تیلور با خاك كردن یزدانی، دو امتیاز دیگر هم گرفت و مسابقه 4-4 شد. تیلور مجددا حسن یزدانی را خاك كرد و دو امتیاز دیگر گرفت تا 6 امتیازی شود. تیلور در ادامه مسابقه توانست حسن یزدانی را ضربه فنی كند تا شگفتی ساز این مسابقات شود.

امیر محمدی صفر - اسنایدر 6
در وزن 97 كیلوگرم امیر محمدی به مصاف اسنایدر رفت. اسنایدر سابقه قهرمانی جهان و قهرمانی المپیك را دارد و محمدی كار دشواری مقابل او دارد. اسنایدر یك امتیاز اول را از حریف ایرانی خود گرفت. اسنایدر امتیاز دوم را هم با خارج كردن پای امیر محمدی از تشك گرفت. سه دقیقه اول با نتیجه دو بر صفر به سود حریف آمریكایی به پایان رسید.
در وقت دوم، اسنایدر توانست محمدی را خاك كند و دو امتیاز دیگر بگیرد تا 4 امتیازی شود. اسنایدر مجددا دو امتیاز گرفت و 6 امیتازی شد تا تلاش‌های محمدی بی نتیجه بماند. این مسابقه با نتیجه 6 بر صفر به سود حریف آمریكایی به پایان رسید تا همه چیز به دیدار آخر كشیده شود.

كمیل قاسمی 5 - نیك گویاژدوفسكی صفر
همه چیز به مسابقه وزن آخر در 125 كیلوگرم كشیده شد. كمیل قاسمی كشتی گیر ایران در این وزن به مصاف نیك گویاژدوفسكی رفت. داور برای كشتی گیر آمریكایی تقاضای اخطار 30 ثانیه كرد و در این مدت او نتوانست امتیاز بگیرد كه یك امتیاز به كمیل قاسمی و یك اخطار به كشتی گیر آمریكایی داده شد. كمیل قاسمی موفق شد حریف را خاك كند و دو امتیاز بگیرد. او سه امتیازی شد و داور كشتی را سرپا اعلام كرد. وقت اول كشتی با نتیجه سه بر صفر به سود كمیل به پایان رسید.
در وقت دوم، كمیل مجددا حریف را خاك كرد و دو امتیاز دیگر گرفت. در نهایت كمیل قاسمی با نتیجه 5 بر صفر حریف را شكست داد تا سند قهرمانی تیم ملی كشتی آزاد ایران در جام جهانی را امضا كند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =