دستاوردی دیگر از دولت قبل: خط تولید شیر خشک در سازمان فضایی ایران!

اقدام دولت دهم در ادغام پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی با پژوهشگاه هوافضا و ارتقای سازمان فضایی ایران به دستاوردهایی مانند تولید شیرخشک در زیرمجموعه سازمان فضایی منجر شد

عباس خاراباف، محمدامین آهنگری: در سال ۱۳۸۹، دولت دهم با مصوبه شورای عالی اداری، پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی را با تمامی تعهدات، وظایف، اختیارات، مسؤولیت‌ها، منابع انسانی و مالی و امکانات و تجهیزات موجود در پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادغام کرد و پس‌ازآن بخشی تحت عنوان پژوهشگاه فضایی وابسته به سازمان فضایی ایران به وجود آمد.

همزمان سازمان فضایی ایران از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منفک و به یکی از زیرمجموعه‌های نهاد ریاست جمهوری تبدیل شد. این اقدام غیر کارشناسانه که به فرایند ادغام و ارتقای سازمان فضایی مشهور شد، مورد انتقاد بسیاری کارشناسان قرار گرفت.

اضافه شدن زیرمجموعه‌ها و نیروهای جدید که بخشی از آن‌ها تخصص و تجربه غیر مرتبط با امور فضایی داشتند،‌ غیرقانونی بودن تصمیم شورای عالی اداری دولت قبل به دلیل لغو مصوبه مجلس شورای اسلامی و درنهایت هزینه‌های اضافی که این فرایند و پیامدهای آن تحمیل می‌کرد، از مهم‌ترین دلایل انتقاد کارشناسان نسبت اقدام دولت قبل بود.

ارتباط شیر خشک و پودر آب‌پنیر با فناوری فضایی چیست؟
به اعتراف بسیاری از کارشناسان و با توجه به شواهد موجود، پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی که در دولت قبل به بدنه سازمان فضایی اضافه شد، دارای زیرساخت‌های توانمند و نیروهای متعهد، خلاق و درعین‌حال باتجربه در زمینه‌های متعدد است.

این بخش موفق به اخذ گواهینامه‌های متعدد و ثبت چندین اختراع در کشور شده است. بااین‌وجود با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی می‌توان دریافت که تخصص و سابقه بعضی از زیرمجموعه‌های آن ارتباطی با فعالیت‌های فضایی ندارد.

به‌عنوان‌مثال بااینکه توانمندی بی‌نظیر در راه‌اندازی خط تولید شیر خشک، پودر آب‌پنیر، اتانول و ... در یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های کشور قابل تحسین است ولی همواره این سؤال ذهن بسیاری از کارشناسان را به خود مشغول کرده است که چنین فعالیت‌هایی چه ارتباطی به فضا و فناوری فضایی دارد که دولت قبل این مجموعه را به بدنه سازمان فضایی اضافه کرد؟

درحالی‌که به گفته بعضی از کارشناسان و مسئولان سازمان فضایی (که نامشان محفوظ است) و همچنین مستنداتی که در ادامه می‌بینید، این فعالیت‌های غیر مربوط حتی در سال‌های گذشته، ذیل سازمان فضایی و با استفاده از بودجه‌ها و امکانات بخش فضایی کشور ادامه داشته است.

برای مثال در وب‌سایت تخصصی تکنولوژی تولید شیر خشک و پودر آب‌پنیر (اینجا را ببینید) به وضوح اشاره شده است که پژوهشکده مکانیک (مرکز تحقیقات مهندسی فارس سابق) در چه زمینه‌هایی توانایی و سابقه فعالیت دارد. (برای مشاهده عکس بزرگ‌تر اینجا را کلیک کنید)

همچنین با مراجعه به سایت پژوهشگاه فضایی ایران (اینجا را ببینید) خواهید دید که پژوهشکده مکانیک در سال 1389 به سازمان فضایی منتقل شده است.  (برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ اینجا را کلیک کنید.)

همچنین جهت اطلاع از این نکته که چنین فعالیت‌هایی در سازمان فضایی نیز ادامه داشته است، می‌توان به اطلاعات مختلف از سایت‌های اینترنتی استناد کرد (کارخانه شیر خشک برنالین کرج در سال ۱۳۹۰. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید )

کارخانه شیر خشک تبریز که در سال ۱۳۹۳ قراردادان منعقد شده است (اینجا را ببینید. برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

همچنین تصاویر تجهیزاتی که در سایت پژوهشگاه فضایی ایران قرار گرفته است به خوبی نشان می‌دهد که این تجهیزات همان خشک‌کن‌ها یا تجهیزان مرتبط با تکنولوژی شیر خشک و پودر آب‌پنیر هستند. (اینجا را ببینید)

همچنین کاتالوگ موجود در یکی از سایت‌های اینترنتی (اینجا را ببینید) به خوبی نشان‌دهنده مباحث مطرح شده است. در این کاتالوگ به تصاویر و نشانی نگاه کنید و آن‌ها را با تصاویر و نشانی پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی مقایسه کنید. 

نگاهی به این سایت نیز نشان‌دهنده فعالیت‌های مختلف این پژوهشکده در زمینه اتانول است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

همچنین ادامه فعالیت‌های این پژوهشکده در زمینه بیواتانول را می‌توانید در خبری که در ایسنا منتشر شده است به خوبی ببینید. 

اصلاحات ناتمام بخش فضایی ایران
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در اواخر پاییز سال گذشته حکمی را صادر کرد که آغازگر یک جراحی عمیق در بخش فضایی ایران بود. این جراحی که لازمه آن اصلاحات گسترده ساختاری و مدیریتی بود با وجود رضایت اغلب کارشناسان فضایی کشور به مذاق عده‌ای صاحب نفوذ مرتبط با دولت قبل خوش نیامد و با واکنش شدید رسانه‌های مخالف دولت و اعمال‌نفوذهای دلواپسانه مواجه شد.

اما سرانجام اوایل بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ و پس از چندین هفته نفس‌گیر و متلاطم در بخش فضایی، ظاهراً نظر دولت به کرسی نشست و شورای عالی اداری مصوبه غیرقانونی و غیر کارشناسی دولت قبل را لغو کرد. بازگشت پژوهشگاه هوافضا به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و انتقال مجدد سازمان فضایی به همراه پژوهشگاه فضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ازجمله تغییرات اصلاحی دولت بود.

آنچه اجرا شد هرچند امیدوارکننده بود اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دریافت که برخی از اصلی‌ترین مشکلات همچنان پابرجاست و لازم است دولت با حمایت مردم و کارشناسان این مشکلات را هرچه سریع‌تر برطرف کند.

هرچند بازگشت بخش‌های مختلف به وزارتخانه‌های تخصصی با سازوکارهای نظارتی قدرتمند، خود یک گام روبه‌جلو حساب می‌آید، اما انتظار می‌رود تا بخش‌های غیرتخصصی و غیر مرتبط نیز از بدنه فضایی کشور جداشده و به نهادهای مرتبط بازگردند.

*تصاویری که در بالا ملاحظه می‌کنید، در ساعت 7:30 صبح روز چهارشنبه 19 فروردین 1394 و به روش Print Screen تهیه شده‌اند.

* تصویر آغاز مطلب مربوط به بهره‌برداری از بزرگترين مجتمع توليد شيرخشك نوزاد در تاریخ 12 خرداد 1392 است. 

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 67
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    دمتون گرم عجب افشاگری باحالی
    • ايراني IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      175 8
      افشاگري باحال؟ خوب بعدش؟ هيچي. ميفهمين؟ هيچي. كسي مجازات ميشه؟ كسي توبيخ ميشه؟ خوب هركاري خواستن كردن و رفتن تموم. آخرش چي شد؟ هيچي.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      96 35
      کیه منفی میده؟ شما اونو به من نشون بده
    • محمد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      اوس محموده دیگه کاریش نمیشد کرد واسه نوزادای مریخی میخواسته شیرخشک درست کنه
    • رضا... IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      46 17
      هر دم از اين باغ بري ميرسد تازه تر از تازه تري ميرسد
    • رضا... IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      26 13
      هر دم از اين باغ بري ميرسد تازه تر از تازه تري ميرسد
    • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
      43 10
      واقعا جای سوال داره که چرا سیستم قضایی ما هیچ تنبیهی برای لطمه زنندگان به کشور درنظر نمیگیره؟؟
  • بی نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    11 95
    خاراباف اول مفهوم انتقال مدار یاد بگیر که سریع مقاله اشتباه ننویسبعد بیا هر روز بنویس حقوق بگیر از اینور اونور
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
      15 2
      خجالت بکشید به نویسنده متعهد توهین نکنید
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    48 6
    اینکه خیلی ساده است همون تکنولوژی که شیر مایع را به شیر خشک جامد تبدیل میکند سوخت مایع را به سوخت جامد تبدیل میکند در واقع این کارخانه کاربرد دوگانه دارد هر وقت سوخت لازم دارند سوخت جامد و در بقیه سال که بیکار افتاده شیر جامد تولید میکند هزارتا دی:
  • م A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    14 2
    حتماً میخواستند ....
  • بی نام US ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    32 3
    من دیگه حرفی ندارم
  • کمیل A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    27 84
    یاد فتنه 88 افتادم .
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
      37 8
      من هم یاد قهر 11 روزه افتادم
  • سعی IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    22 38
    اره یه دعوای خاله زنکی این دولت بود که 250 به بالا سد کوچک و بزرگ ساخت تو اون دولت طرح های زیای شوع شود و تو این دولت ناتمام ماند
    • رضا A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
      41 18
      آره مثلا افتضاحاتی مثل مسکن مهر وسط کویر متوقف شده. بعضیا دلواپس شدن.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    75 4
    شیر درست میکنن میدن به اون میمونه دیگه
  • کارشناس فضایی IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    29 7
    خسته نباشید خیلی عالی بود و حالا نوبت مسئولین بخش فضایی کشور است که با اقدام مناسب اجازه نده بودجه محدود بخش فضایی صرف حقوق و مزایا و توسعه بخش غیر فضایی بشود. به خدا هزینه بودجه فضایی در جاهای دیگر ظلم به دانشمندان و متخصصین بخش فضایی بوده و موجب دلال‌پروری در بخش فضایی می‌شود. که آفت این بخش خواهد بود
  • سیا IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    62 3
    آقا لطفا پژوهشکده تولید دمپایی را هم در سازمان هوا فضا تشکیل دهید .
  • آباداني GB ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    26 4
    وقتي يك ليتر بنزين باپايه گاز كه فوري ب گاز تبديل و باك ماشين خالي و سوختنش گازهاي خطرناك سمي توليد ميكند بجاي توليد پليمر باارزش افزوده جايگزين ميشود و حداقل 10000 تومان قيمت توليدش و 1000 تومان قيمت فروشش باشد ديگر تعجب نداره دامداري در سازمان هوافضاجهت توليدشيرخشك ادغام شده .
  • مهدی A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    99 3
    ارتباط شیر خشک با فناوری فضایی همانند ارتباط پست ریاست جمهوری با احمدی نژاد می باشد
    • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      1 0
      خیلی عالی گفتی خلاصه م مفید جایگاه هر دوتاشون رو نشون دادی دمت گرم.
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    شما هرچی از احمدی نژاد بگید ابروی خودتونو بیشتر میبرید ,
    • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
      28 4
      حقیقت تلخه چرا ناراحت میشید؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    14 77
    فعلا که شما سازمان هوا و فضا را تعطیل کردید.......
  • شناس A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    31 96
    ناراحت نشید اما با همین شیرخشک سه پرتاب ماهواره کاملا موفق داشتند و دولت فعلی یک پرتاب کاملا ناموفق
    • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
      35 9
      یک رکورد دیگه هم داشتند: اختلاس یک نمونه: اون 16 میلیاردی که در روز آخر برداشت کردند.
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    7 29
    معلومه که چه ربطی داره دیگه شما چرا متوجه ربطش نمی شین ادغام بودجه می خواد. ضمنا وقتی اومد زیر نظر نهاد ریاست جمهوری بیشتر میشه روی بودجه مانور داد. فقط دولت قبل حواسشون به نوع محصول نبود :
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    66 15
    قابل توجه دلواپسانی نظیر آقایان رسایی ، حسینیان ، کوچک زاده ، بذرپاش ، کریمی قدوسی و صد البته سعید حدادیان و حاج منصور ارضی ...
  • مجتبی A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    7 51
    بابا دست بردارین هم از سر مردم هم دولت قبل ...
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    14 1
    هعی ...
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    هر دم از دولت قبل میرسد خرابکاری و بی مدیریتی
  • مهدی IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    10 81
    حالم از کارای خاراباف بهم میخوره ظاهرا بهش گفتن احمدی نژاد سوژه شما برو خبر و شایعه و دروغ و کلک و راست و ... جمع کن و بیار بسه دیگه تمامش کنین
  • شهروند IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    18 2
    اکر درتولید شیر این واحد صنعتی از روغن پالم استفاده نشود
  • کوروش IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    40 1
    به خاطر همین هم دولت قبل اینقد شیرتوشیر بوده .خداروشکر ی چیزی فهمیدیم
  • میرهاشمی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    22 4
    هردم از اون باغ بری می رسدفضاحت تازه تری می رسد
  • محمد IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    7 72
    حداقل هرچی بود سازمانش داشت کار میکرد و جدا از شیر خشک دستاوردای دیگه داشت.الان که اقایون اومدن تعلیقش کردن شما ماله نکش روش حالا.البته میدونم چون خبرانلاین خیلی بیطرفه نظر منو تایید نمیکنه.
  • خلیج فارس A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    3 32
    دانشمند عزیز شما فقط مو را می بینید نه پیچش مو ....
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    16 2
    چه دستاوردمهمی.........................خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    22 1
    شاد شدیم ممنون
  • محمدایروانی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    20 3
    باسلام نکنه ربطش اینه که بچه هایی که از این شیرخشک ها بخوردند سریع میرن فضا. حالا یا روحشون یا تو تصورشونمثل قرص اکس اینهم پودر مشابهش باشه
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    27 2
    مرکز فضایی دانشگاه علم وصنعت که دانشجوهای علم وصنعت میرفتند میگفتند فقط میریم ساعت میزنیم واسه حقوق.کاری نیست که انجام بدیم...
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    11 3
    خسته نباشن
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    12 58
    اگر 20000 سانتریفیوژ دولت قبل نبود نمی دانم دولت تدبیروامید با جی مد خواست مذاکره کنه؟ حداقل آنها شیر خشک که تولید می کردند چند تا ماهواره هم می فرستادند. کمی و فقط کمی بی طرف باشید
  • مهدی A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    10 56
    دیگه چیزی برای گفتن ندارید هنوز دولت کنونی طرح های احمدی نژاد را افتتاح میکند و پز میدهد
    • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
      19 6
      خود احمدی نژاد هم داشت طرح های دولت خاتمی رو افتتاح میکرد. نمونه: طرح هادی روستایی......
  • بی نام US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    34 2
    از فیس بوک خوانندگان خبر آنلاین :ن من حدس می زنم اون رییس که از «مدیران بورسیه ویژه » بود و اینو درخواست کرده بوده منظورش سازمان غذایی بوده ، که نوشته غضایی و احمدی نژآد هم می خواسته تصحیحش کنه کردتش فضایی :
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    24 5
    احتمالا هدف تولید شیرخشک برای بچه های موجودات فضایی بوده خخخخخ
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    27 4
    خیلی ارتباط داره.اگه یه روز فضایی ها حمله کنند و تمام گاوهای مارو با خودشون ببرن ما چیکار کنیم؟ اون موقع سازمان فضایی برای مقابله با تحدیدات فضایی شیر خشک ،رو میکنه.بنازم به این دور اندیشی
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    35 5
    بابا سوخت موشک وماهواره بر با شیر خشک تامین میشه دیگه،مگه نمدونستین؟
  • کارشناس هوافضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    17 92
    آقاجون دولت قبلی رفت لطفا فراموش کنید. تشریف بیارید ببینین دولت جدید چه بر سر پروژه های فضایی آورده
    • ایرونی A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      34 27
      من نمیدونم وقتی منو امثال من با بدبختی داریم نون شبمون رو درمیاریم و خیر سرمون لیسانسه این خراب شده ایم چه نیازی هست به ماهواره و این کوفتو زهرمارارو بفرستیم فضا
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    7 16
    بازم دمش باز شیر خشک تولید میکنه حداقل یه حرکتی شده باید مثبت فکر کرد
  • بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    5 7
    بعضی از ارتباطها پیچیده است و به راحتی قابل هضم و توجیه برای همه نیست. مثلا وقتی فضانور به کره ماه یا جای دیگر میرود نمیتواند پرتقال و سیب و شیر و ماست ببرد بلکه باید پودر خشک شده و متراکم شده و کم حجم شده را ببرد. همچنین غذای خوراکی و از حرارت کوره های تست موتور نیز میتوان استفاده کرد و انواع محصولات را خشک و پودر کرد که شاید این تدابیر در ذهنشان بوده.
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    11 31
    تا میتوانی از احمدی نژادبنویس. ناخواسته داری محبوب ترش میکنی
  • ایران A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    13 4
    هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    1 7
    به این میگن استراتژی گول زدن دشمن
  • بی نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    9 3
    دمتون گرم اومدیم خبر علمی بخونیم ولی واقعا خبر جالبی بود کلی خندیدم بسیار حرکت عالی بود واقعا بخش دانش تکه براوو
  • رضا A1 ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    10 6
    این اقا رو نمیخوان مجاکمه کنن ؟
  • صادق A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    5 4
    شما مطمئن باش که اگه حقوق پرسنل این پژوهشکده به موقع پرداخت می شد، مجبور نبودن دوباره برگردن سراغ کارخونه شیر خشک.
    • بی نام FI ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
      5 1
      پرسنل محترم هستند ولي متاسفانه مديران چه كارهايي كه نمي كنند
  • سه نقطه A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    30 14
    حداقل زمان احمدي نژاد كشور از بي اب و علفي نجات پيدا كرد شد قدرت منطقه تمام اين پيشرفت از احمدي نژاد داريم . از اين دولت كه هيچ خيري نديديم
    • نقطه سر خط A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
      11 3
      فعلا که هر چی بدبختی و تورم و گروهی و اختلاس و.... یادگار ایشان و رفیقهای گرمابه و گلستانشون هست آلزایمر که نگرفتیم هنوز
  • بی نام IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    6 0
    اینو برای شریعتمداری ووبفرست..خیلی خوشحال میشه
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    11 6
    کسایی که نظر میدن کوچکترین آشنایی با پژوهشکده مکانیک ندارن. هیچ وقت فعالیتهای محرمانه یه مجموعه دولتی روی سایت قرار نمیگیره که شما ببینید. این چیزی که دیدین فقط یه جنبه کاری پژوهشکده مکانیک هست. زود قضاوت نکنین
    • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      8 1
      مردم از خنده
  • آرمان A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    7 8
    هر جای دیگه دنیا این اتفاق افتاده بود و یک پژوهشکده بجای اینکه نیروهاش رو بیرون کنه و یک عده از کار بیکار بشن، خواسته با درآمدزایی خودش رو از ورشکستگی نجات بده، مورد تقدیر قرار می گرفت. نه اینکه یه عده از این ور و اون ور پول بگیرن، هی به اسم مقاله، اراجیف تحویل ملت بدن.