تسنیم نوشت: وزیر کشور گفت: وزیر کشور افزود: قدرت دفاعی در چارچوب دکترین همان کشورهاست و ربطی به کسی ندارد و شرع به ما می‌گوید که سمت بمب هسته‌ای و تهدید نرویم و ما نیز نمی‌رویم اما باید در برابر تهدید قدرت دفاعی خود را تقویت کنیم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در جلسه شورای اداری و تکریم و معارفه استاندار گلستان اظهار داشت: شان این جلسه تغییر و جابجایی در مدیریت ارشد استان است.

وی تصریح کرد: دولت مصمم است تغییر در سطوح مختلف مدیریتی که هم انتقال تجربه است و هم اینکه از ظرفیت مدیران جدید استفاده شود، رقم بخورد.

وزیر کشور گفت: آقای صادقلو فرزند همین خطه بودند و هر چه تجربه و علم داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و عمل کردند.

فضلی افزود: اگر بخواهیم مسئولان را مقایسه کنیم باید در ظرف 4 ساله آن را بررسی کنیم، وقتی دولت یازدهم فعالیتش را آغاز کرد با تورم و رکود رو به رو بود و در اوج آثار تحریم‎ها بود.

وی گفت: برنامه یک موضوع بسیار مهمی بود که همه دنیا تحریم و ایران‌هراسی و فشار بر ایران به اجماع رسیده بودند و نمی‌توانستیم نفت و کالا جابه‌جا کنیم و با شیوه‌هایی با هزینه زیاد عمل می‌کردیم.

وزیر کشور گفت: هر چند دولت آمریکا هوس‌های دیگری در سر دارد و با اقداماتی که از ضعف آنهاست، عمل می‌کنند.

رحمانی فضلی افزود: پس از 9 ماه تهدید و تحریم حرف‌هایی که شایسته خودشان بود زدند و پس از آن اروپایی‌ها و دنیا اعلام موضع کردند و گفتند از ایران حمایت می‌کنیم.

وی گفت: ترامپ اتهام تروریست را به سپاه زد و همه مردم کشورهای منطقه می‌دانند سپاه ناجی آن‌هاست و پس از آن به موضوع موشکی اشاره کرد.

وزیر کشور افزود: قدرت دفاعی در چارچوب دکترین همان کشورهاست و ربطی به کسی ندارد و شرع به ما می‌گوید که سمت بمب هسته‌ای و تهدید نرویم و ما نیز نمی‌رویم اما باید در برابر تهدید قدرت دفاعی خود را تقویت کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ترامپ عبارتی مجهول را به جای خلیج فارس استفاده کرد، افزود: حتی سایت‌های کشور آمریکا نیز آن کلمه را اصلاح و خلیج‌فارس را جایگزین کردند.

وی با بیان اینکه استان گلستان عملکرد خوبی در کشور داشته، گفت: هاشمی از مدیران فعال و زحمتکش است و هر جایی که بود موفقیت داشته و فردی باانگیزه با تحصیلات خوب است و تجربیات اجرایی خوبی دارد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هاشمی برای استانداری گلستان مدیون هیچ جریان فکری و سیاسی و حتی وزیر کشور نیست، افزود: پاشنه آشیل کشور ما در حال حاضر موضوع توسعه است و باید گام‌های بلند برداریم و این توسعه در نگاه دولت همه جانبه است.

وزیر کشور محور توسعه ما را اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی سیاست و اولویت ما است و مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند و مردم نیز انتظار دارند.

رحمانی فضلی گفت: امکانات زیادی در استان داریم و استاندار گلستان باید ظرفیت‌ها در استان بسیج کند و از امکانات بخش خصوصی، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران بهره بجوید.

وی افزود: سیاست‌های داخلی، نشاط و مشارکت سیاسی و تقویت آزادی در جامعه موضوعاتی است که از استاندار گلستان انتظار داریم.

وزیر کشور گفت: رئیس جمهور از دولت قبل بر اعتدال تاکید دارد و فردی نیست در این دولت افراط و تفریط را قبول داشته باشد و هر فردی با هر گرایش سیاسی منش و رفتار اعتدالی داشته باشند، در دولت جای دارند.

رحمانی فضلی به کارگیری بانوان در استانداری گلستان اشاره کرد و افزود: در 10 درصد از مدیران استان گلستان باید از بانوان استفاده شود و امید داریم در دیدار بعدی در استان شاهد این توفیق باشیم.

فضلی گفت: هیچ فردی انتظار ندارد مشکلات این استان با دعوا حل شود و استاندار گلستان باید محور همکاری و تعامل باشد و استاندار باید چیزهایی نشوند، نبیند و اگر بگویند که فضای مجازی چه گفت نمی‌تواند کار کند، مردم ما به عملکرد ما نگاه و قضاوت می‌کنند.

وزیر کشور افزود: معیار ما در رفتار اجتماعی و اقتصادی قانون است و هر فردی می‌تواند باری از دوش مردم بردارد باید از آن استفاده کنیم.

فضلی با بیان اینکه اهل تشییع و تسنن در پست‌های مدیریتی برای ما ملاک نیست، افزود: در شرایط کنونی نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف داریم.

وی با بیان اینکه غرب تنها زبان قدرت را می‌فهمد، گفت: اگر احساس کند وحدت و انسجام درونی بهم خورده و تضعیف شدیم با هر روشی بر ما چیره می‌شوند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =