تبریز میزبان هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه

هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور ائمه جمعه و اساتید حوزه های علمیه استان های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان‌شرقی با عنوان علمای بلاد در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه در بدو ورود به تبریز در کنفرانس خبری مشترک با امام جمعه تبریز اظهار داشت: سابقه ی نقش آفرینی جامعه مدرسین حوزه علمیه در تحولات دینی، سیاسی و اجتماعی به سالیان قبل از انقلاب باز می گرد بطوریکه این مجموعه نقش فعالی در حوادث نهضت امام خمینی(ره) ایفا کرد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین در دوران خفقان طاغوت که کسی جرات اظهار نظر نداشت، جامعه مدرسین ایستادگی کرده و با افشاگری های خود در سرنگونی رژیم ستمشاهی نقش بزرگی ایفا کردند.

وی در ادامه سخنان خود سابقه ی اجلاس سراسری اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه را از سال ۷۸ اعلام کرد و یادآور شد: این جامعه طی مدت زمان یاد شده تاکنون ۱۰ اجلاسیه سراسری تشکیل داده است.

به گفته آیت الله بوشهری، علمای مدرس قحوزه ی علمیه در این اجلاس دور هم گرد آمده و پیرامون ‌مسایل ایران و جهان اسلام به تبادل نظر می پردازند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه همچنین با بیان اینکه در کنار اجلاسیه های سراسری، اجلاسیه های استانی و منطقه ای نیز در کشور برگزار می شود افزود: فردا (پنجشنبه) هشتیمن اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین با حضور علمای استان های اردبیل و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود.

وی یادآور شد: اجلاس هشتم با حضور علمای استانهایی که از فرهنگی هماهنگی دارند برگزار می شود.

آیت الله بوشهری عنوان این اجلاس را بررسی و تبیین رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فزهنگ دینی و مقابله با آسیبهای اجتماعی دانست و اظهار داشت: با توجه به تغییرات سریع اجتماعی و ارتباطی، جامعه مدرسین و به طور کلی روحانیت باید سازوکار جدیدی برای نقش آفرینی هدایتی در جامعه تعریف کند.

وی همچنین مقوله ی تهاجم فرهنگی را مهمترین دغدغه ی جامعه مدرسین خواند و افزود: برای حل مشکلات فرهنگی و نقش آفرینی های جدید در فضای داخلی کشور و عرصه ی بین المللی، نیازمند همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان علمای بلاد برگزار می شود، گفت: در اولین روز همایش، کمیسیون های سه گانه جامعه مدرسین حوزه علمیه با حضور ۲۵۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه های قم و استان های شمالغرب، مسایل حوزه و روحانیت را بررسی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم اعلام کرد: کمیسیون های سه گانه این همایش شامل حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی است که ضمن آسیب شناسی چالش های موجود در حوزه های یاد شده، به شناسایی ظرفیت ها و ارایه راهکارهای جدید اقدام و برای اجرایی شدن به حوزه ارسال می شود.

به گفته وی، کمیسیون حوزه و روحانیت وظیفه ی تقویت بنیه علمی و آموزشی حوزه های علمیه را بر عهده داشت و برای ارتقای معیشت طلاب و نیز شناخت جوانان مستعد اقدام می کند.

آل هاشم ادامه داد: کمیسیون فرهنگی نیز راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی و نیز روش های اصلاح فرهنگ های نامناسب را مورد بررسی قرار می دهد.

امام جمعه تبریز همچنین یکی از مهمترین بخش های این اجلاس را کمیسیون سیاسی آن خواند و گفت: با توجه به حجم شبهات القایی دشمنان، این کمیسیون وظیفه ی مقابله با شبهات القایی، انحرافات و به ویژه عرفان های کاذب را بر عهده دارد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =