لیت‌کوین رقیب جدید بیت‌کوین با رشد ۵۸۰۰ درصدی از راه رسید

لیت کوین چهارمین ارز رمزگذاری شده است که با رشد 5800 درصدی در سال جاری رکورد بالایی را دربازار ارزهای رمزگذاری شده زده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی،قیمت لیت کوین روز دوشنبه  به بالاترین رقم یعنی 255.42 دلار رسید که نسبت به اول ژانویه سال جاری رشد 5800 درصدی داشته است.این پول در ژانویه 4.36  دلار بوده است.

لیت کوین چیست؟

لیت کوین یک ارز رمزگذاری شده است که توسط چارلی لی پایه گذاری شده است.این پول،چهارمین ارز بزرگ دیجیتالی است که در بازار سرمایه گذاری بعداز بیت کوین و اتریوم رکورد زنی کرده است.

ارزش این بازار در حال حاضر 14.4 میلیارد دلار در مقایسه با  بیت کوین 282 .8 میلیارد دلاری است.

لیت کوین هم مثل مانند بیت کوین با سیستم بلک چین(سیستمی که ورود و خروج پول با رمزگذاری تعیین می شود) کار می کند و از این لحاظ امکان سواستفاده در آن کم است.

تفاوت بیت کوین و لیت کوین چیست؟

عرضه لیت کوین در مقایسه با بیت کوین محدود بر 84 میلیون است.در حال حاضر 54.268.358 لیت کوین در حال گردش است.این در حالی است که عرضه بیت کوین 21 میلیون بوده که ازاین میزان 16.736.137 بیت کوین در حال گردش است.

معاملات لیت کوین کمی بیش از دو دقیقه طول می کشد،حال آنکه معاملات بیت کوین 300 دقیقه است.

«لی» خالق لیت کوین چندباری گفته است که لیت کوین می تواند  بازیکن کلیدی باشد به این دلیل که سرعت تراکنش آن بیشتر است حال آنکه بیت کوین بیشتر ارزش خود را ذخیره می کند.

چه اتفاقی می افتد؟

دلایل زیادی پشت افزایش قیمت بیت کوین نهفته است.یکی از دلایل رشد،توجه روزافزون کاربران  برای دریافت ارزهای رمزگذاری شده است.

لی در توییتی که تصویری از داده های بازار ارزهای دیچیتالی را هم ضمیمه آن منتشر کرده،نشان داد که ارزهای رمزگذاری شده ه اکنون جز محبوب ترین معاملات در بازار جهانی است.

لیت کوین اما به دلیل سرعت کم بیت کوین سود بیشتری کسب کرده است.

یکی دیگر از دلایل رشد لیت کوین،می تواند علاقه سرمایه گذاران برای تنوع بخشیدن به سبد ارزهای دیجیتالی باشد. به طوری که گزارش سایت کریپتوکامپر نشان می دهد حدود 40 درصد از خریداران لیت کوین از بیت کوین استفاده کرده اند.

کارشناسان می گویند: لیت کوین یکی از مهمترین جایگزین های بیت کوین است که می تواند درمعاملات با بیت کوین رقابت کند. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
    0 3
    همه شون حقه بازی و کلکه من که حاضر نیستم همین ریال بی ارزش خودمون رو با یکی از این ارزهای دیجیتال عوض کنم.