تعطیلی کارخانه‌های آسفالت ارومیه به‌خاطر آلودگی هوا/ بیست و سی: تعطیل نیست!

پخش گزارشی از بخش خبری ۲۰:۳۰ مبنی بر عدم تعطیلی کارخانه‌های آسفالت و شن و ماسه درحالیکه تصاویر حاکی از تعطیلی این واحدهاست، باز هم رسانه ملی را به پخش تصاویر دوراز واقعیت متهم کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی،  بخش خبری ۲۰:۳۰ در گزارشی که به نظر می‌آمد از شبکه‌های مجازی استخراج شده، از فعال بودن کارخانه‌های آسفالت و شن و ماسه شهر ارومیه در روزهای آلوده این شهر خبرداد در حالیکه سازمان محیط‌زیست ارومیه در اطلاعیه‌ای از تعطیل بودن این واحدها خبر داده است.

در این گزارش، که دیروز از بخش خبری ۲۰:۳۰ پخش شد چنین عنوان شده بود؛ در حالیکه مدارس ارومیه در روزهای آلودگی هوا تعطیل است، کارخانه‌های آسفالت و شن و ماسه ارومیه بخصوص در بخش نازلو فعال هستند و کسی نظاره‌گر آنان نیست.

جوابیه محیط‌زیست ارومیه
مختار خانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه در مورد این گزارش گفت: در راستای اجرای مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای ارومیه مبنی بر تعطیلی موقت واحدهای تولید شن و ماسه و آسفالت بعلت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی با قید فوریت دستور تعطیلی موقت به کلیه کارگاههای فرآوری شن و ماسه و آسفالت شهرک آسفالت شهرستان ارومیه ابلاغ شد. 

وی با اشاره به اینکه دو اکیپ از یگان حفاظت محیط زیست و‌معاونت نظارت پایش استان و یک اکیپ کارشناسان اداره ارومیه به منطقه اعزام شدند افزود: کارشناسان این اداره فعالیت کلیه منابع ثابت آلودگی هوا و واحدهای با پتانسیل بالای آلودگی هوا را پایش نموده و‌در صورت برخورد با تخلف زیست محیطی باستناد مواد ۳ و ۱۲ قانون هوای پاک راسا" نسبت به جلوگیری از فعالیت واحدهای خاطی اقدام خواهند نمود.

خانی ضمن تقدیر و تشکر از رسانه ملی و عموم مردم در خصوص توجه به مسائل زیست محیطی خاطر نشان کرد تصاویر تهیه شده در شبکه های اجتماعی و پخش شده از رسانه ملی مربوط به روزهای اخیر نبوده و احتمالا قبل از تشکیل کارگروه ویژه آلودگی هوای ارومیه بوده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =