۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

ایسنا به نقل از مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا نوشت: رجا از محل خدمات تکلیفی به ویژه برای قطارهای حومه‌ای از دولت ۳۰۰ میلیارد تومان طلب دارد و در صورتی که مقدمات تسویه این بدهی فراهم نشود این شرکت مجبور خواهد شد.

شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی که در طول سال‌های گذشته مجبور شده‌اند با محدودیت‌های اعتباری دولت و البته خدمات تکلیفی کنار بیایند در حالی وارد فضای پسابرجام و برنامه ریزی برای خرید ناوگان شده‌اند که به نظر می‌رسد هنوز منابع مالی مدنظر آنها در سال‌های گذشته تسویه نشده است.

شرکت رجا به عنوان شرکتی که حدود ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل ریلی ایران را در اختیار دارد در طول سال‌های گذشته بارها اعلام کرده که به دلیل پرداخت نشدن بدهی‌های دولت از نظر شرایط اقتصادی اوضاع مناسبی ندارد و برنامه‌های آینده این شرکت نیز با اما و اگر روبه‌رو خواهد بود.

اصلی‌ترین موضوع نگرانی در این حوزه بحث توسعه قطارهای حومه‌ای است که رجا در طول سال‌های گذشته ضررهای قابل توجهی را در این حوزه متحمل شده و به نظر می‌رسد هنوز مشکلات‌اش پابرجاست.

محمد رجبی، مدیرعامل این شرکت در جدیدترین اظهارات خود گفته که رجا از محل خدمات تکلیفی به ویژه برای قطارهای حومه‌ای از دولت ۳۰۰ میلیارد تومان طلب دارد و در صورتی که مقدمات تسویه این بدهی فراهم نشود این شرکت مجبور خواهد شد تصمیماتی جدید بگیرد که در اولین اقدام به افزایش قیمت ارائه‌ی این خدمات و در نهایت به توقف حرکت آنها منجر خواهد شد.

مدیرعامل رجا گفته که قطعا افزایش قیمت می‌تواند برای مسافران این قطارها مشکل‌ساز باشد و شاید دوباره مردم را به استفاده از جاده بکشاند، اما رجا با توجه به نرسیدن این منابع مشکلات جدی دارد و عدم امکان خرید ناوگان، قطعات جدید، تعمیر قطارها و پرداخت مطالبات شرکت‌های پیمانکاری فنی و راهبری بخشی از مشکلات موجود در این حوزه خواهد بود.

پیش از این مدیرعامل رجا اعلام کرده بود که با دستور وزیر کار و همچنین رییس سازمان تامین اجتماعی پیگیری وضعیت قطارهای حومه‌ای در دست اقدام است و در صورتی که منابع مالی لازم از سوی دولت تامین نشود امکان توقف حرکت این قطارها وجود خواهد داشت.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    1 0
    تو این دزد بازار شما هم بسمه الله
  • به تنها IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    0 0
    خدایی ته نامردیه واسه ماهایی که تنها امیدمون هرسال عید مشهد رفتن بود و طول سال پول جمع میکردیم بتونیم پول بلیط رو بدیم خدایاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا این انصاف نیست