ابسنا نوشت:رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از گشایش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو تامین مالی چین و گشایش اعتبار برای طرح‌های معدنی و صنایع معدنی ایران خبر داد.

مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در نشستی خبری پیش از افتتاح کارخانه آهن اسفنجی شادگان در اهواز با اشاره به این‌که اولین جلسه ستاد زنجیره فولاد برگزار شد، گفت: در جلسه‌ای که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، موضوعات مربوط به هدف‌گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۴ مورد بررسی قرار گرفت و این هدف به عنوان یک هدف‌گذاری عملی ارزیابی شد و دست‌اندرکاران زنجیره فولاد به تبادل‌نظر در خصوص مسائل مربوط به زنجیره فولاد پرداختند.

وی ضمن اظهار امیدواری نسبه به اینکه این جلسات استمرار خود را حفظ کند، افزود: شرکت ملی فولاد ایرانی مسئولیت دائمی پیگیری مسائل حوزه زنجیره فولاد و مساعد سازی زمینه تولید این محصول را در این ستاد به بهره خواهد داشت.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) همچنین با اشاره به وضعیت صادرات فولاد از آغاز امسال ادامه داد: امسال صادرات فولاد ایران به بیش از هفت میلیون تن افزایش خواهد یافت که این حاصل بهبود وضعیت تولید فولادسازان است.

کرباسیان همچنین با اشاره به افتتاح کارخانه آهن اسفنجی شادگان به عنوان یکی از هفت طرح فولادی پیگیری شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بیان کرد: مالکیت ۶۵ درصد از مجموعه شادگان برای فولاد خوزستان است و ۳۵ درصد آن به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تعلق دارد که پس از بهره‌برداری کامل واحد احیای مستقیم و فولادسازی این مجموعه که به صورت کامل به فولاد خوزستان واگذار می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: برای طرح‌های معدنی و صنایع معدنی در دست ساخت و توسعه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو از طرف چین تامین مالی شده و به همین مقدار گشایش اعتبار صورت گرفته است که باعث شده برای ادامه طرح‌هایی مانند آهن اسفنجی شادگان نگرانی نداشته باشیم.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    0 0
    لطف کنید رقم پولهای بلوکه شده ایران در چین را هم اعلام کنید.چند سال پیش 25 میلیارد دلار بود ...