امیر عابدینی تمام قد از علی‌اکبر طاهری دفاع کرد و البته پاسخی داد به گفته‌های کامران منزوی در برنامه 90.

فرهاد عشوندی: امیر عابدینی بعد از دعوای عجیب و غریب و ناگهانی با مهدی تاج تقریبا چند ماهی را دور از ایران بود اما حالا دوباره برگشته و انگار برگشته تا دوباره در حوالی فوتبال نقشی کلیدی داشته باشد. او که 90 دوشنبه شب را دیده بود، حرف های جالبی برای گفتن داشت.

برنامه 90 و حرف های کامران منزوی درباره علی کریمی را دیدید؟
ببین من منزوی را خیلی دوست دارم ولی واقعا اگر بین استقلال و علی کریمی هر مطلبی قبل از ما بوده، آن را نمی دانم ولی آمدن علی کریمی به پرسپولیس از نظر ما نه به درودگر ربطی دارد نه به آن بازی سالنی کذایی که منزوی گفت. 

من علی کریمی را در زمین شماره 2 دیدم وقتی برای فتح بازی می کرد. حسین شمس مربی این تیم بود. من رفتم باشگاه فتح، خدمت ایشان و مدیرشان. گفتند باشگاه فتح به زودی بسته می شود و دیگر فتحی نخواهیم داشت. گفتند اوضاع خوب نیست اما اگر قرار شد تیمداری کنیم، 15 میلیون به ما بدهید البته اگر تیمداری کردیم. من رفتم رضایتنامه اش را اینگونه گرفتم و بعد هم فتح اصلا تیمداری نکرد. حسین شمس ریزه کاری های اخلاقی علی آقا را هم به من گفت اتفاقا. وقتی با فتح تمام کردیم، دو تا هوادار پرسپولیس را فرستادم خانه اش. علی را آوردند زمین کارگران. با من حرف زد و فردای آن روز آمد دفترم در سهروردی و قرارداد منعقد کردیم که قراردادش 6 میلیون تومان بود. یک کلمه هم درباره استقلال حرفی نزد.

بحث دیگر بیرون کشیدن بازیکن و شاه ماهیی از دست شویی باشگاه تان بود!
من آن موقع با منزوی خیلی رفیق بودیم. به این شکل نبود که بازیکنی را که استقلال مذاکره کرده، بگیرم . اما درباره آن بازیکنی که گفت از دست شویی بیرون کشیده، دارد به خود آن بازیکن بزرگ شان کم لطفی می کند با این حرفش. آن بازیکن فرهاد مجیدی بود که اسمش را نبرد. فرهاد وقتی آمد با من قرارداد منعقد کند، اصلا خبری از این چیزهایی که منزوی گفت، نبود .این که از توی پرسپولیس کشیدیم بیرون، این طوری نبود. من با فرهاد قرارداد 40 میلیونی بستم. بعد از او چند تا سئوال پرسیدم ولی وقتی سئوال کردم، حس کردم روحیاتش به پرسپولیس نمی خورد و به تیم ما نمی خورد. حس کردم استقلالی است و گفتم اینجا اذیت می شوی، برو استقلال. شاید اولش ناراحت شد ولی من به او گفتم تو به کار من نمی آیی. فکر می کنم این یکی از بهترین مشورت های زندگی فرهاد بود و الان پی برده آن روز چه بحث درستی با هم داشته ایم. حالا خب دیگر این که بگوییم بازیکن را از دست شویی کشیدیم بیرون اصلا درست نبود. از خود فرهاد مجیدی بپرسید برای تان می گوید.

این تنها مورد بود؟
مومن زاده هم بود. مومن زاده با دکتر نیک کار که اصفهانی هم بود، نشسته بودند در دفتر ما قرارداد می نوشت که من رسیدم. به من گفت مومن زاده دوست دارد بیاید. به احمد گفتم خداوکیلی دوست داری بیایی پرسولیس یا استقلال ؟ گفت خداوکیلی استقلال. من دیگر نگذاشتم با او حرف بزنند. گفتم این استقلالی است. همان جا جلوی خودش زنگ زدم به فتح الله زاده و گفتم من پول رضایتنامه این بچه را هم دادم اما این دلش با شماست.

یعنی این طوری هم یک بازیکن خودتان نگرفتید هم یک گل نزن به استقلال دادید!
(می خندد) انصافا احمد بازیکن خوبی بود و دوستش داشتم ولی واقعیت قضیه بازیکنانی داشتم که بهتر بودند. پرسپولیس خیلی تیم پری بود. ما 74 تا 76 تیم های قدرتمندی بستیم که دو دوره قهرمان شدیم و لیگ 76 هم کشیدیم بیرون و برای خرید بازیکن ولع خاصی نداشتیم. چالش و رقابت را دوست داشتیم. اینکه رقیب مان ته جدول باشد، فوتبال بی مزه می شود. فوتبال باید تخصصی باشد. باید رقیب داشته باشی تا پیشرفت کنی.

بخش بعدی 90 درباره پرسپولیس بود و دعوای هدایتی با طاهری. شما کجای این دعوا می ایستید؟
من از طاهری دفاع می کنم. شاید تعجب کنید اما حرفم برای دفاع از کیان مدیریت است نه خود طاهری. آقای هدایتی به فرض محال تمام اعدادی که گفتی درست، چرا وقتی تیم در بحران است، بازیکن ها را می بری و به آنها در دفتر کارت سکه می دهی؟ آیا برای باشگاه بود این کارت یا برای مطرح کردن خودش بعد از حادثه مالی اخیر که رسانه ای شده؟ نمی خواستی چهره ات را تطهیر کنی؟ متاسفانه در این فوتبال و به لطف این فوتبال بعضی آدم ها هزینه می کنند برای برند خودشان.

بالاخره این کمکی که هدایتی گفته رقم بزرگی است.
آقای طاهری تا جایی که من یادم هست به خاطر واکنش های وزارت ورزش، خیلی برایش سخت بود از هدایتی پول بگیرد. هدایتی دوست داشت که پول بدهد. هدایتی خیلی خوب می داند وقتی پولی به تشکیلاتی می دهد یا امین هزینه می گذارد یا اعتماد می کند. آقای هدایتی اگر شما اعتماد به طاهری کردی، دیگر نباید بگویی چی شد. طاهری آدمی نیست که پول کسی را بخورد حتی از حقوق مزایای پرسپولیس هم خوب استفاده نکرده است و اتفاقا مدیر موفقی بوده است.

اما آمار عجیب و غریبی درباره پرسپولیس مطرح شده است.
این 61 میلیارد تومان باید اسنادش باشد. آیا در گزارش حسابرسی آمده است که مثلا طلب دارند، این ها باید وصول شود؟ سال بعد زده عدم وصول و بلاوصول شده است. مگر می شود 61 میلیارد را در یک باشگاه خورد؟ من قاطع می گویم نمی شود. این باید شفاف سازی شود. این اعداد کوچکی نیست. در عرض دو سال که نمی شود 61 میلیارد گم یا پنهان کرد. آقای طاهری خیلی شفاف و با اسناد دقیق از این پرونده  می آید بیرون. من دارم از قاموس مدیریت دفاع می کنم و این درست نیست که تهمت بزنیم.کلی نهاد بازرسی اسنادش را چک کردند و اصلا چنین چیزی امکان ندارد. خود طاهری سالم است اما اگر آدم ناسالمی هم  در سیستم او بود باز هم در این مراحل تودرتوی بازرسی نمی توانست از این پول ها بخورد.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =