ایلنا نوشت: نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران گفت: سالیانه بین یک و نیم تا دو میلیون نفر از فرودگاه امام خارج می‌شوند که بخش کمی از آنها مسافران تفریحی هستند و بیشتر آنها تاجران و بازرگانانی هستند که برای صادرات، ارتباط گیری یا انجام امور خدماتی از کشور خارج می شوند. دولت نباید فقط صرفا این نگاه را داشته باشند که این افراد برای تفریح می‌روند.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران در خصوص سه برابر شدن عوارض خروج از کشور در بودجه سال آینده، گفت: در جلسه مجمع عمومی اتاق بازرگانی، تمام اعضا اعلام کردند که با این تصمیم دولت مخالف هستند و آنرا به نفع اقتصاد کشور نمی‌دانند.

محمد نجفی عرب ادامه داد: افزایش ناگهانی عوارض شامل چند دسته می‌شود. یک دسته، افرادی هستند که به سفرهای تفریحی می‌روند. هر چند در هیچ کجای دنیا اخذ چنین عوارضی از گردشگران معمول نیست.

وی ادامه داد: سالیانه بین یک و نیم تا دو میلیون نفر از فرودگاه امام خارج می‌شوند که بخش کمی از آنها مسافران تفریحی هستند و بیشتر آنها تاجران و بازرگانانی هستند که برای صادرات، ارتباط گیری یا انجام امور خدماتی از کشور خارج می شوند. دولت نباید فقط صرفا این نگاه را داشته باشند که این افراد برای تفریح می‌روند.

وی ادامه داد: موافقان این طرح می‌گویند آنهایی که آنتالیا می‌روند، آنجا خرج می‌کنند این عوارض را نیز بپردازند مگر چند درصد مسافران ما آنتالیایی هستند؟ دولت اگر به دنبال کسب درآمد است باید راهکارهای دیگری پیدا کند.

نجفی افزود: ما سالیانه 12 تا 20 میلیارد دلار قاچاق کالا داریم که دولت را از دریافت حقوق گمرکی محروم می‌کند. ضمن این که به اقتصاد و تولید کشور ضربه زده و سبب اخلال در بازار می‌شود. دولت جلوی اینها را بگیرد و برای خود درآمد زایی کند.

وی ادامه داد: نکته دیگر واقعی کردن نرخ حامل‌های انرژی است. الان در تمام دنیا بنزین زیر یک دلار نیست این ارزانی سبب شده که سالانه مقادیر هنگفتی قاچاق گازوئیل و بنزین داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران افزود: دولت به جای چند برابر کردن عوارض خروج از کشور بهتر است با قاچاق کالا برخورد جدی کند.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    3 7
    اینقدر هزینه واردات رو بالا ببرید که تولید به صرفه باشه.