سازمان هواپیمایی کشوری، گزارش تأخیرهای پروازی ایرلاین‌ها در آبان ماه را منتشر کرد که بر این اساس، هواپیمایی تابان با انجام ۵۵ درصد پروازهای خود به صورت تأخیردار، رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به انتشار لیست گزارش تأخیرات پروازی در ماه گذشته (آبان ۹۶) کرده است که بر این اساس، هواپیمایی تابان با انجام تأخیردار ۵۵ درصد پروازهای خود(شامل ۱۹۷ پرواز از مجموع ۳۵۹ پرواز انجام گرفته از فرودگاه مهرآباد)، رکورددار تأخیرات پروازی در آبان ماه محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، هواپیمایی نفت‌ایر نیز از مجموع ۱۳۲ پرواز، ۵۳ درصد (شامل ۷۰ سورتی پرواز) را با تأخیر انجام داده که توانسته در رتبه دوم ایرلاین های دارای تأخیرات پروازی قرار بگیرد.

همچنین دو شرکت کاسپین و آسمان نیز در حالی توانسته اند با انجام ۵۱ درصد پروازهای خود به صورت تأخیردار، رتبه سوم ایرلاین های دارای بیشتری تأخیرات پروازی را کسب کنند که کاسپین، از ۳۸۴ پزواری که در مهرآباد داشته، ۱۹۴ سورت پروازی را با تأخیر عملیاتی کرده است؛ ضمن اینکه آسمان از مجموع ۹۷۳ پرواز خود، ۴۹۴ سورتی پرواز را دیرتر از موعد مقرر به پایان رسانده است.

ایران ایر (هما) نیز از نظر تعداد پروازهای انجام شده در آبان، پس از آسمان، با ماهان به طور مشترک در رتبه دوم قرار می‌گیرد و با انجام ۷۵۲ پرواز تاخیردار، در این جایگاه باقی مانده است؛ اما از نظر داشتن تأخیرات پروازی، ایران ایر نیمی از پروازها (۵۰ درصد) شامل ۳۷۹ سورتی پرواز را با تأخیر انجام داده که رتبه چهارم از این حیث را به خود اختصاص داده است.

ماهان هم، ۲۲۹ سورتی پرواز (۳۲ درصد) را با تأخیر به پایان برده که از این نظر، در رتبه دوم بهترین ایرلاین ها از نظر انجام به موقع پروازها قرار گرفته است.

همچنین معراج نیز همانند هفت ماهه گذشته سال جاری، در رتبه اول ایرلاین های دارای کم تأخیرترین پروازها قرار گرفته و ۸۳ درصد پروازهای خود را به موقع انجام داده است. معراج در آبان ماه، ۶۵ پرواز داشته که تنها ۱۱ سورت پروازی آن با تأخیر انجام شد.

هواپیمایی ایران ایرتور نیز در ماه گذشته، علی رغم ماه های پیش از آن، جزو ایرلاین های دارای کمترین تأخیرات پروازی قرار گرفته و با انجام ۱۸۳ پرواز به موقع از مجموع ۲۷۷ پرواز، توانسته ۶۶ درصد پروازهای خود را به موقع عملیاتی و رتبه سوم بهترین ایرلاین ها از نظر تأخیرات پروازی را کسب کند.

از سوی دیگر بنا به اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی آسمان نسبت به کل پروازهای انجام شده در مهرآباد (۶ هزار و ۱۳۴ سورتی پرواز) با داشتن ۴۹۴ پرواز با تأخیر (۱۸ درصد کل تأخیرات پروازی) رتبه نخست را از این حیث به خود اختصاص داده و ایران‌ایر نیز، ۱۴ درصد از کل تأخیرات پروازی و رتبه دوم از این منظر را کسب کند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    1 0
    در آمار بالا شرکت زاگرس جا افتاده است . این شرکت به تنهایی تمامی رکوردها را می تواند در تاخیر و... کسب کند .
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    2 0
    کاسپین آشغااااااااااااااااااااااااااااااااال ترین ایر لاین ایرانی از همه لحاظ
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    2 0
    زاگرس هم همینطور. چندین بار پرواز ساعت 10 شب شده 5 صبح فرداش
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    3 0
    پس بقیه ایرلاینا چی. چرا آمار شرکتهایی مثل زاگرس و اترک و بقیه رو ندادن.